خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » ارزیابی صلاحیت اساتید برای ادامه فعالیت در دانشگاه

ارزیابی صلاحیت اساتید برای ادامه فعالیت در دانشگاه

رئیس مرکز جذب وزارت علوم با اشاره به فرایند ارزیابی صلاحیت علمی و عمومی اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها گفت: طبق قانون هر سال دانشگاه ها می توانند صلاحیت علمی و عمومی اساتید را ارزیابی کنند.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

محمدخلج امیرحسینی در گفتگو با خبرگزاری مهر درباره شاخص های ارزیابی اساتید دانشگاه ها گفت: در ابتدای جذب اعضای هیات علمی، شاخص ها، همان شاخص های قبلی بوده و مصاحبه های عمومی که انجام می شود و بندهایی که در فرم های ارزیابی موجود است که اگر آنها با دقت انجام شود باید نتیجه خوبی داده شود.

وی ادامه داد: اما نکته ای که وجود دارد این است که طبق قانون، دانشگاه ها می توانند هر سال اساتید به ویژه اساتید پیمانی را از نظر صلاحیت علمی و عمومی، ارزیابی کنند.

رئیس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم افزود: در بحث صلاحیت علمی که قضیه آن روشن است، در بحث صلاحیت عمومی هم بالاخره عملکرد هر استادی در بحث های فرهنگی، اجتماعی، و سیاسی قطعا اثر گذار است و به عنوان یک عملکرد برای آن شخص محسوب می شود.

وی ادامه داد: بنابراین دانشگاه ها می توانند طبق قانون ارزیابی داشته و در هیات اجرایی جذب در این خصوص تصمیم گیری کنند که آیا قرار داد اعضای هیات علمی تمدید شود یا خیر. ارزیابی اعضای هیات علمی رسمی آزمایشی و پیمانی به این صورت است.

امیرحسینی گفت: اما ارزیابی اعضای هیات علمی رسمی قطعی با مرکز جذب نبوده و با هیات تخلفات انتظامی است بنابراین با همان شاخص هایی که موجود است من فکر می کنم دانشگاه ها به راحتی می توانند ارزیابی کنند.

همچنین ببینید

آمار زنان هیات علمی از زبان مشاور امور زنان وزارت علوم

فعالیت بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها

مشاور امور زنان وزارت علوم گفت: بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در …

۲ دیدگاه

  1. خجالت بکشید خودتون رو ارزیابی کنید صلاحیت اساتید دارم و ۳۰ سال زحمت کشیدن و همه جای دنیا جا دارم..

    • اتفاقا قانون بسیااار خوبی است. بسیاری از فارغ التحصیلان جوان هستند که بسیار توانمند هستند و چون پارتی نداشته اند به جایشان افراد بی سواد جذب دانشگاه ها شده اند. ای کاش این اتفاق بیفتد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *