خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » اجرای «مربی‌گری» اساتید علوم پزشکی تهران در آموزش، پژوهش و فرهنگ

اجرای «مربی‌گری» اساتید علوم پزشکی تهران در آموزش، پژوهش و فرهنگ

هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران بر اجرای الگو مداری و مربی گری (منتورشیپ) اعضای هیات علمی دانشگاه در عرصه آموزش، پژوهش و فرهنگ تاکید کردند.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر حسین قناعتی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در نشست هیئت رئیسه دانشگاه، گفت: حضور روسای دانشکده ها پس از این در نشست هیئت رئیسه دانشگاه موجب بهبود در تصمیم گیری و استفاده از نظرات حداکثری در مدیریت دانشگاه است.

وی به مربی گری (mentoring) و اهمیت آن در مدیریت شرایط اشاره کرد و گفت: شکاف و فاصله میان بدنه دانشجویی و مدیریتی دانشگاه، یکی از چالش هایی است که در دوران پاندمی کرونا در سیستم دانشگاهی عمیق تر شد و معتقدم بخش هایی از این فاصله همچنان وجود دارد و باید این خلا به سرعت پر شود.

قناعتی، مهم ترین هدف از اجرای مدل جدید منتورینگ را افزایش بینش و آگاهی دانشجویان خواند و تصریح کرد: حضور بدون آگاهی و از سر اجبار مطلوب نیست و باید کاری کنیم دوستان با آگاهی و همدلی در کنار ما باشند و برای تحقق این مسئله، لازم است وقت و انرژی کافی بگذاریم و برای آن آموزش دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران بر لزوم برنامه ریزی سیستماتیک در زمینه فرهنگی تاکید کرد و گفت: در این خصوص باید برنامه ریزی و سازماندهی وجود داشته باشد. همچنین لازم است برای آن انگیزه سازی کنیم.

قناعتی، یادآور شد: به نیروی انسانی خود اهمیت دهید، با آنها در تعامل و ارتباط مداوم باشید و در خصوص نحوه مدیریت آنها خلاقیت به خرج دهید. اگر تعامل درست با افراد صورت گیرد، قطعا بهره وری کاری افزایش می یابد. باید در این زمینه پویایی لازم را داشته باشید و بسیار خوب عمل کنید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران سپس پیشنهاد اجرای مدل جدید منتورینگ به صورت پایلوت در برخی از دانشکده ها از جمله پرستاری را مطرح کرد و گفت: هدف ما از اجرای این طرح، برقراری تعامل بیشتر با دانشجویان و آموزش چهره به چهره با آنها است.

قناعتی، با بیان اینکه آیین نامه و شیوه نامه منتورینگ باید در جلسه هیات رئیسه مصوب شود، افزود: منتورینگ یا مربی گری از ضرورت های کاری است و منتور می تواند، با نظارت بر برنامه آموزشی دانشجو، پیشنهاد تغییرات در روند آموزشی فرد، مشکلات فردی و اجتماعی آموزش گیرنده را حل و فصل کند.

وی افزود: بر اساس این طرح، همه استادان در قالب مدل جدید منتورینگ ساماندهی می شوند.

همچنین ببینید

محمدعلی زلفی‌ گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری

تصویب برنامه جامع پژوهانه پس از ابلاغ برنامه توسعه هفتم

وزیر علوم درباره طرح پژوهانه و رتبه‌بندی اساتید دانشگاه‌ها توضیحاتی ارائه داد.آخرین اخبار جذب هیات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *