خانه » اخبار دوره دکتری » سهمیه زنان بیشتر از مردان در اعزام به فرصت مطالعاتی خارج

سهمیه زنان بیشتر از مردان در اعزام به فرصت مطالعاتی خارج

معاون بورس و دانشجویان خارج سازمان امور دانشجویان اعلام کرد: دانشجویان خانم بیشترین استفاده‌کنندگان از فرصت مطالعاتی خارج از کشور طی سه سال اخیر بوده اند.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

محمد جواد سلمانپور در گفتگو با خبرگزاری مهر با اشاره به فرصت‌های مطالعاتی خارج از کشور گفت: طی سه سال گذشته دانشجویان خانم ۶۳ درصد و دانشجویان آقا ۳۷ درصد از فرصت مطالعاتی خارج از کشور استفاده کرده‌اند.

وی با بیان اینکه بیشترین استفاده‌کنندگان از فرصت مطالعاتی خارج از کشور طی سه سال اخیر دانشجویان خانم بوده‌اند افزود: این افتخاری برای جمهوری اسلامی است، زیرا نشان دهنده جایگاه مهم زنان در فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی بین المللی و سبقت در رشد و تعالی علمی زنان در این کشور است.

وی افزود: در سال جاری برای فرصت‌های مطالعاتی خارج از کشور یک‌هزار فرصت تعریف کرده‌ایم که تا کنون نیمی از آن مورد استفاده قرار گرفته است.

معاون بورس و دانشجویان خارج سازمان امور دانشجویان ادامه داد: همچنین ۲ هزار فرصت مطالعاتی داخل برای دانشجویان دوره‌های دکتری برای تمام دانشگاه‌ها ایجاد شده‌است که امیدواریم دانشجویان از این فرصت که می‌تواند مبادلات بین دانشگاه‌ها در ایران را تقویت کند، استفاده کنند.

وی ادامه داد: فرصت تحقیقاتی کوتاه مدت داخل یک فرصتی است برای دانشگاه‌ها که بتوانند دانشجویان دکتری خود را به سایر دانشگاه‌های کشور اعزام کنند و از این طریق مبادلات بین دانشگاهی را ارتقا ببخشند.

معاون بورس سازمان امور دانشجویان گفت: مبادلات بین دانشگاهی، بین اساتید و دانشجویان منجر به تقویت دانشگاه‌ها و هم‌افزایی دانشگاهی و سرعت رشد علمی خواهد شد.

سلمانپور ادامه داد: ما فرصت تحقیقاتی خارج از کشور را نیز یک فرصت مغتنم می‌دانیم که هم می‌تواند موجب انتقال دانش بشود و هم می‌تواند افق دید دانشجویان ما را وسیع و بین‌المللی کند.

وی افزود: مهم‌تر اینکه ما می‌توانیم از این طریق ایران را آن‌گونه که هست به نخبگان سایر کشورها و محافل دنیا معرفی کنیم و این واقعاً رسالت مهم نخبگان ما است که کمک کنند تا خوانش نخبگان در خارج از کشور از ایران به‌صورت واقعی و حقیقی شکل گیرد.

همچنین ببینید

اعلام جزئیات تسهیلات فرصت مطالعاتی دانشجویان دکتری

مدیر کل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان از حمایت ۴۰۰ میلیون تومانی برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *