خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » رشد ۱۰۰ درصدی مبلغ گرنت اعضای هیأت علمی دانشگاه تهران

رشد ۱۰۰ درصدی مبلغ گرنت اعضای هیأت علمی دانشگاه تهران

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تهران از تصویب افزایش ۱۰ برابری مبلغ حمایت از پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها و همچنین افزایش ۱۰۰ درصدی مبلغ گرنت (پژوهانه) اعضای هیأت علمی در جلسه هیات رییسه این دانشگاه خبر داد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش ایرنا، مهدی فکور معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تهران افزود: در جلسه روز گذشته (دوشنبه ۲۵ مهر ماه ۱۴۰۱) هیأت رییسه دانشگاه تهران آیین‌نامه‌های حمایت از پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری و همچنین آیین‌نامه گرنت اعضای هیأت علمی دانشگاه تهران مورد بازنگری قرار گرفت.

وی افزود: بر اساس این بازنگری، میزان حمایت از پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و رساله‌های دکتری در همه رشته‌ها با توجه به ماموریت‌گرا بودن موضوع آنها، بین‌رشته‌ای بودن موضوع پایان‌نامه و رساله، انطباق با مؤلفه‌های شعار دانشگاه در زمینه مسوولیت‌پذیری اجتماعی و اهداف دانشگاه کارآفرین و همچنین جذب گرنت (پژوهانه) از بیرون، می‌تواند تا ۱۰ برابر میزان فعلی افزایش پیدا کند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: اینکه یک پایان‌نامه و رساله درمورد مسایل فرهنگی و اجتماعی دانشجویان و مورد نیاز دانشگاه باشد یا مورد تاکید معاونت‌ها و پارک علم و فناوری دانشگاه قرار داشته باشد در بهره‌مندی از سقف حمایت مؤثر است.

فکور از تدوین آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌هایی خبر داد که بر اساس آنها مبلغ حمایت از پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها به طور مستقیم و با تسریع در پرداخت به حساب شخص دانشجو واریز شود و دانشجویان بتوانند موضوع تحقیقاتی خود را با استفاده از کمک هزینه به پایان رسانند.

وی درباره مصوبه هیأت رییسه دانشگاه تهران برای افزایش ۲ برابری گرنت اعضای هیأت علمی به ازای هر امتیاز نیز اظهار داشت: اساتید به ازای هر مقاله یک امتیازی دریافت می‌کنند و به ازای هر امتیاز مبلغی به عنوان گرنت (پژوهانه) پرداخت می‌شود که با مصوبه هیأت رییسه دانشگاه تهران، مبلغ گرنت هر امتیاز تا ۲ برابر افزایش پیدا می‌کند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تهران با اعلام اینکه در سال ۱۴۰۱ حدود ۲۰ میلیارد تومان گرنت به اساتید دانشگاه تهران پرداخت می‌شود، افزود: با مصوبه هیأت رییسه دانشگاه، برای تأمین گرنت اساتید می‌توانیم حدود ۴۰ تا ۵۰ میلیارد تومان در سال اختصاص دهیم.

براساس گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، افزایش ۱۰ برابری مبلغ حمایت از پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها و همچنین افزایش ۱۰۰ درصدی مبلغ گرنت اعضای هیأت علمی در جلسه روز گذشته هیأت رییسه دانشگاه تهران که به ریاست سید محمد مقیمی رییس دانشگاه در محل پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برگزار شد، به تصویب رسید.

همچنین ببینید

محمدعلی زلفی‌ گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری

تصویب برنامه جامع پژوهانه پس از ابلاغ برنامه توسعه هفتم

وزیر علوم درباره طرح پژوهانه و رتبه‌بندی اساتید دانشگاه‌ها توضیحاتی ارائه داد.آخرین اخبار جذب هیات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *