خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » ضرورت اولویت دادن به حقوق اساتید حق التدریس

ضرورت اولویت دادن به حقوق اساتید حق التدریس

معاون اداری مالی وزارت علوم اعلام کرد: دانشگاه‌ها باید از منابع داخلی، درآمد اختصاصی و بودجه سایر که دریافت می‌کنند، حقوق اساتید حق التدریس را پرداخت کنند.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری مهر، برخی از اساتید حق التدریس در تماس با خبرگزاری مهر ضمن اعتراض به عدم پرداخت حقوق عنوان کردند: ما انتظار داریم، پرداخت حقوق حق التدریسی ها مانند پرداخت شهریه سیستمی و ماهانه شود.

همچنین آنها درخواست دارند: حق التدریس کارورزی و معرفی به استاد مطابق آئین نامه محاسبه و پرداخت شود و ابلاغ دروس مدرس، قرارداد، سند واریز حق التدریس و سند واریز مالیات به دارایی در سیستم آپلود شود و یک نسخه به مدرس داده شود. همچنین پرداخت به موقع حقوق اساتید حق التدریس هستیم.

علی خطیبی در گفتگو با خبرگزاری مهر درباره پرداخت حقوق اساتید حق التدریس گفت: دانشگاه‌ها باید از منابع داخلی، درآمد اختصاصی و بودجه سایر که دریافت می‌کنند، حقوق اساتید حق التدریس را پرداخت کنند.

معان اداری مالی وزارت علوم ادامه داد: پرداخت حقوق اساتید حق التدریس در اولویت ما قرار دارد و در تلاش برای تأمین اعتبار آن هستیم تا بتوانیم آن را پرداخت کنیم.

محمد علی زلفی گل وزیر علوم نیز پیش از این درباره پرداخت حقوق اساتید حق التدریس اعلام کرده بود: از دانشگاه‌ها می‌خواهیم پرداخت حقوق اعضای هیئت علمی حق التدریس را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

براساس این گزارش، یکی از مشکلاتی که اساتید حق التدریس با آن مواجه هستند، عدم پرداخت به موقع حقوق است.

در ضوابط بودجه ۱۴۰۱ به صراحت آمده و رئیس مجلس شورای اسلامی نیز این مطلب را اعلام کرده است که هرگونه پرداختی به اساتید حق التدریسی باید به طور ماهانه انجام شود. بنابراین دانشگاه‌ها موظف شده‌اند مدل پرداخت را ماهانه انجام دهند. و این قانون باید از امسال اجرایی می‌شد، که متأسفانه هنوز به طور کامل اجرایی نمی‌شود.

همچنین ببینید

فرصت‌ مطالعاتی هیات علمی جامعه و صنعت

شرکت هزار عضو هیات علمی در فرصت‌های مطالعاتی جامعه و صنعت

مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم از شرکت حدود هزار نفر از …

۳ دیدگاه

  1. محسن عمادی الله یاری

    از سال ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۱، در متن قانون بودجه ابلاغی، تبصره ۱۲، (بند ب در بودجه سال ۱۴۰۱، بند ه در بودجه سال ۱۴۰۰، بند ه در بودجه سال ۱۳۹۹ و بند ک در بودجه سال ۱۳۹۸) صریحا ذکر شده است که “کلیه پرداخت‌ های مشابه حقوق و دستمزد مانند حق ‌التدریس، حق ‌الزحمه، ساعتی، حق نظارت و پاداش شوراهای حل اختلاف، هزینه اجتناب ‌ناپذیر محسوب می ‌شود و باید به صورت ماهانه پرداخت شود.” اما این اتفاق تا اکنون که ۲ مهر ۱۴۰۱ است نه در دانشگاه فنی و حرفه ای و نه در دانشگاه های دیگر نیافته است!

  2. دانشگاه هنوز دو ترم قبلی هم پرداخت نکرده. چه برسه به پرداخت ماهانه.

  3. مگه استفاده از حق التدریس در دانشگاه های دولتی ممنوع نشده بود. اگه راست میگید برای جذب به عنوان هیئت علمی کاری انجام بدید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *