خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » مهاجرت یا قطع همکاری ۷ درصد اعضای هیات علمی

مهاجرت یا قطع همکاری ۷ درصد اعضای هیات علمی

معاون آموزشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: حدود هفت درصد کل اعضاء هیئت علمی در سال جاری یا مهاجرت کرده اند یا به هر دلیل قطع همکاری کرده اند.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، مهدی رفیع زاده در نشست اساتید دانشگاه صنعتی امیرکبیر با رئیس جمهور گفت: در این دانشگاه ۵۳۰ عضو هیات علمی و ۱۳هزار و ۵۰۰ دانشجو مشغول فعالیت و تحصیل هستند.

معاون آموزشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: در تغییر دولت، وزارء و برخی از مسئولان بلند پایه تغییر می‌کنند بنابراین اگر طرز تفکر بدنه کارشناسی تغییر نکند شاهد تغییرات موثر در تصمیم‌ها نخواهیم بود.

رفیع زاده عنوان کرد: در سال جاری بنا به درخواست وزارت علوم آمار اعضاء هیات علمی مهاجرت کرده یا قطع همکاری (به هر دلیل) تهیه شد. حدودا هفت درصد کل اعضاء هیئت علمی در این آمار قرار گرفتند. بررسی ها نشان می‌دهد که در این جمع افراد جدید، قدیمی و بازنشسته نیز وجود دارند که هر یک بدلیلی مهاجرت کرده اند

وی تاکیدکرد: متاسفانه برخی افراد اساتید را نجومی بگیر می‌دانند، در حالیکه در خارج از کشور (حتی خلیج فارس) ۵ تا ۱۰ برابر حقوق به اساتید پیشنهاد می‌شود.

معاون آموزشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر اضافه کرد: انگیزه‌های بیرون دانشگاه و خارج از کشور باعث شده که رغبت به عضویت کم شده یا متقاضیان با کیفیت پائین افزایش یابند.

رفیع زاده گفت: تصمیمات اشتباه که هنوز هم تبعات آن وجود دارد مانند طرح تمام وقت ویژه در پایان دولت دوازدهم و حذف برخی امتیازها خصوصا در موضوع خانواده اعضا هیات علمی موجب شده تا موضوع دلسردی و مهاجرت اساتید مطرح شود.

معاون آموزشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر خطاب به رئیس جمهور گفت: امیدواریم جنابعالی کمک کنید تا موضوعات استخدام خوب اعضاء هیئت علمی، پذیرش دانشجوی خوب، کمک به آمایش آموزش عالی، کمک به اجرایی شدن نقشه جامع کشور و کمک به حضور افراد خانواده در کنار اعضاء هیات علمی پیگیری شود.

همچنین ببینید

آمار زنان هیات علمی از زبان مشاور امور زنان وزارت علوم

فعالیت بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها

مشاور امور زنان وزارت علوم گفت: بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در …

۴ دیدگاه

  1. دانشجو من با فوق لیسانس توی کارخونه ۱۵ تومن حقوق میگیره اونوقت ما با ۳۲ سال درس خوندن و هیئت علمی شدن داریم ۱۴ تومن حقوق میگیریم. کجاست عدالت شما؟ اونا از کارخونه میرن بیرون به هیچ چیزی فکر نمیکنن ولی ما تمام روز درگیر کار و پژوهش و تدریس و مقاله و …. اشتباه اومدیم راه این نبود که اومدیم جوونیمون تباه شد، یک خونه شده رویا باسه ما. بد کردید با ما.

  2. الان معلم داره ۱۵ الی ۲۰ تومن میگیره . خب طرف میبینه از اول عمرش درس خونده تا ۳۳ سالگی بدون هیچ درامدی الانم با توجه به تورم چیزی بهش نمیدن. خب مگر عقلش از کار افتاد نره با درامد های ۱۰۰ الی ۲۰۰. علم همه جا علمه جایی اینجا چاپ کنه مقاله میره اونجا

  3. وقتی در کشور در از فارغ‌التحصیلان دکتری با سواد و انگیزه بالا وجود دارد که با آرزوی فعالیت های آکادمیک سالها رنج پژوهش را بر خود تحمیل کردند، اما امروز به دلیل مقاومت اعضای هیئت علمی قدیمی در برابر جذب آنها در جایگاه مناسبی قرار ندارند. متأسفانه برخی اساتید حتی پس از هفتاد سال سن حاضر به رها کردن دانشگاه نیستند و راندمان دانشگاه ها را به شدت پایین آورده اند. بنده با سیزده سال تحصیل در دانشگاه های برتر کشور، این را به عینه دیدم. موضوع افزایش حقوق هیئت علمی هم زمانی منطقی است که اول بودجه برای جذب این جوانان باشد و افزایش حقوق اولویت دوم است. بسیاری از بی انگیزگی جامعه برای تحصیل هم ناشی از همین جایگاه نامناسب جوانان تحصیل کرده در تراز بالا است و دوم عدم توانایی و سواد اساتید قدیمی موجود در دانشگاه ها.

  4. وقتی حقوق یه مهندس ساده، ۵۰ میلیون در ماه هست، چرا استاد دانشگاه ۱۵-۲۰ میلیونی، حقوق ۱۰۰ میلیونی دانشگاه های امارات و عمان را رد کنه؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *