خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » پذیرش اعضای هیات علمی در دوره کارشناسی ارشد اخلاق پزشکی

پذیرش اعضای هیات علمی در دوره کارشناسی ارشد اخلاق پزشکی

دانشگاه علوم پزشکی تهران با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مجازی فراخوان پذیرش دومین دوره کارشناسی ارشد اخلاق پزشکی ویژه اعضای هیات علمی دانشگاههای علوم پزشکی کشور را منتشر کرد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری مهر، فراخوان پذیرش دومین دوره کارشناسی ارشد اخلاق پزشکی برای پذیرش از بهمن ماه ۱۴۰۱ منتشر شد.

این دوره کارشناسی ارشد مجازی اخلاق پزشکی است که دانشگاه پذیرنده آن دانشگاه علوم پزشکی تهران است و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مجازی ویژه اعضای هیات علمی دانشگاههای علوم پزشکی کشور اجرا می شود.

این دوره بدون آزمون ورودی است و پذیرش از طریق مصاحبه هنجاری معیاری و بررسی سوابق علمی صورت می گیرد.

ثبت نام از اول مرداد تا ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۱ انجام می شود و شروع دوره بهمن ماه ۱۴۰۱ خواهد بود. این دوره به صورت ترکیبی(مجازی – حضوری) برگزار خواهد شد.

پذیرش دانشجو با انجام مصاحبه علمی-انگیزشی و مبتنی بر نیاز کشور صورت خواهد گرفت. تنوع جغرافیایی، سن و جنس داوطلبان از عواملی که بر پذیرش تاثیر خواهد داشت. اولویت با متقاضیان از دانشگاه هایی است که با کمبود متخصص مواجه هستند. سابقه تدریس اخلاق پزشکی امتیاز مثبت تلقی خواهد شد.

شرط قبولی کسب حداقل های لازم (هنجاری و معیاری) برای ورود به دوره بر اساس نتایج مصاحبه است. توان افراد در مطالعه و درک مطلب زبان انگلیسی امتیاز تلقی می شود.

در بخش علمی مصاحبه، دانشجو باید به سوالات علمی پاسخ دهد که سوالات مذکور می تواند رویکرد داوطلب را در مواجهه با یک چالش اخلاقی بررسی کرده یا در حیطه دانشی مطرح شود.

در بخش انگیزشی مصاحبه، در مورد علل و چرایی تمایل به تحصیل در دوره و امکان حضور در برنامه های روتین گروه نظیر ژورنال کلاب و گراند راند و همچنین ارائه مقاله و انجام تکالیف صحبت خواهد شد.

مصاحبه، بسته به شرایط می تواند به صورت حضوری یا آنلاین انجام شود.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام شامل تکمیل فرم ثبت نام، تصویر کارت ملی، رزومه کاری (CV) است. در این خصوص فعالیتهای انجام شده در حوزه اخلاق پزشکی از وزن و اهمیت بیشتری برخوردار خواهند بود.

متقاضیان لازم است یک معرفی نامه از معاونت آموزشی دانشگاه مبدا خود ارائه دهند.

لازم است هر متقاضی علاقه مندی خود را با نگارش متنی (letter of interest) در حد ۱۰۰۰-۷۰۰ کلمه و بیان موارد «زمینه های علاقه به حوزه اخلاق پزشکی»، «علل و انگیزه شرکت در این دوره»، «ترسیم دورنمای فعالیت خود در آینده در این رشته»، «تحلیل وضعیت اخلاق پزشکی در نظام سلامت کشور»، «سابقه آموزشی، پژوهشی، مطالعاتی و تجربیات اثرگذار در حوزه اخلاق پزشکی» مشخص کند.

مدرک زبان (در صورت امکان) نیز باید ارائه شود.

همچنین ببینید

محمدعلی زلفی‌ گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری

تصویب برنامه جامع پژوهانه پس از ابلاغ برنامه توسعه هفتم

وزیر علوم درباره طرح پژوهانه و رتبه‌بندی اساتید دانشگاه‌ها توضیحاتی ارائه داد.آخرین اخبار جذب هیات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *