خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » انتقاد وزیر بهداشت از تمرکز اساتید بر تدوین مقالات

انتقاد وزیر بهداشت از تمرکز اساتید بر تدوین مقالات

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با انتقاد از این که برخی از استادان آموزش و درمانگاه‌های خود را تعطیل کردند و فقط به تولید مقاله در مراکز تحقیقاتی مشغول هستند، افزود: این روش پاسخگوی نیاز ها نیست.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزاش ایسنا، دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آیین افتتاحیه شصت و نهمین آزمون دانشنامه تخصصی و سی و ششمین دوره آزمون دانشنامه فوق تخصصی با اشاره به مرتبه و ارزش شغل معلمی در جامعه، اظهار  داشت: هیچ شغلی در یک جامعه بالاتر از  معلمی نیست.

وی با بیان اینکه رشد علم و دانش و وجود دانشمندان در هر نظامی از افتخارات آن است، تصریح کرد: علم نافع در دین اسلام از ارزش و جایگاه بالایی برخوردار است و دانش وقتی ارزش و اعتبار دارد که در خدمت مردم قرار بگیرد و  بتواند نیاز جامعه را برآورده کرده و مشکلات مردم را حل کند.

به گفته دکتر عین الهی علم و دانش در حوزه پزشکی و درمان توانسته است به کمک مردم بشتابد و از بسیاری از مشکلات آنان گره گشایی کند.

وی ادغام آموزش پزشکی و بهداشت و درمان را  از افتخارات جمهوری اسلامی ایران عنوان و خاطرنشان کرد: با این ادغام، دانش و نیاز جامعه تلفیق یافته و به عبارتی دانشگاه‌های ما در خدمت جامعه قرار گرفته اند  که  ما باید این را  قدر بدانیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآور شد: با گفت وگویی که با بسیاری از وزرای بهداشت کشورهای مختلف در اجلاس ژنو داشتم، ادغام بهداشت و درمان و آموزش پزشکی را افتخاری برای کشور ما تلقی می‌کردند و موجب مباهات است که اعلام کنیم جمهوری اسلامی ایران در علوم و دانش پزشکی رشد بسیار چشمگیری داشته است.

دکتر عین‌اللهی که در آیین افتتاحیه شصت و نهمین آزمون دانشنامه تخصصی و سی و ششمین دوره آزمون دانشنامه فوق تخصصی سخن می‌گفت، وظیفه اصلی استادان علوم پزشکی را تربیت دانشجو و نخبه‌پروری برشمرد و تاکید کرد: هر دانشگاه را به استادان برجسته‌ای که در آن تدریس می‌کنند، می‌شناسند و از سوی دیگر استادان را نیز به دانشجوی‌هایی که تربیت می‌کنند، خواهند شناخت.

وی با بیان اینکه طبیعتا هر استادی مقاله شاخصی دارد، گفت: برای ما قابل قبول نیست که حاصل کار  یک استاد تنها مقاله باشد؛ بلکه شاخص اصلی یک استاد، محصولاتی است که بتواند  نیاز جامعه را تامین کند.

دکتر عین‌اللهی، مهارت آموزش، فراگرفتن شیوه‌های تدریس، ایجاد انگیزه در دانشجو و بهره‌گیری از ابزار کمک‌ آموزشی را از الزامات امروز آموزش علوم پزشکی در کشور دانست.

وی با اعلام این خبر که اولین دانشگاه هوشمند در کشور ایجاد شده است، گفت: در این دانشگاه هوشمند به دنبال آن  هستیم که  از ابزارها و روش‌های جدید آموزش تؤام  با فناوری های نوین   بهره بگیریم چرا که امروزه تدریس، سرکلاس حاضر شدن و جزوه دادن نیست بلکه باید از انواع و اقسام شبیه‌سازها  دستگاه‌های سمعی و بصری و انیمیشن‌ها که بتوانند روش‌های دشوار  آموزش پزشکی را  اجرا کنند و در اختیار دانشجو قرار دهند، استفاده کنیم.

وزیر بهداشت ادامه داد: البته در دانشگاه‌های علوم پزشکی مختلف کشور اقدامات خوبی در بحث سیمولاتورها (شبیه‌سازها) و سیمولیشن‌ها (شبیه‌سازی) صورت گرفته به عبارتی رزیدنت‌ها قبل از حضور در اتاق عمل، باید با نرم‌افزارها و سیمولاتورها کار کنند و سپس وارد اتاق عمل شوند.

دکتر عین‌اللهی با بیان اینکه استادان می‌توانند برای تدریس خود برنامه داشته باشند، توانمندسازی اساتید را یک ضرورت عنوان و تصریح کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی باید بتوانند استادان را در ارتباط با روش‌های آموزشی تجهیز و توانمند کنند و یکی از ویژگی‌های مهم اساتید دانش‌پژوهی است.

وی با تاکید بر اینکه در گام دوم انقلاب اسلامی، اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی در استاد و دانشجو اهمیتی ویژه دارد، گفت: ما استاد را فرمانده معنوی و علمی دانشگاه و دانشجو را  رزمنده  عرصه علم و خوداتکایی می دانیم.

وزیر بهداشت از دبیران شورای آموزش پزشکی و تخصصی و گروه‌های بورد خواست که تابع قانون باشند و بر اجرای درست و کامل آن تاکید کنند.

دکتر عین‌اللهی همچنین  به دیپلماسی علمی اشاره و خاطرنشان کرد: از استادان انتظار داریم  اگر در همایش ‌ها و برنامه‌های بین‌المللی شرکت می‌کنند، به مثابه یک دیپلمات  علمی برای کشور و با حفظ ماهیت فرهنگی خود در این گونه مجامع ظاهر شوند.

همچنین ببینید

محمدعلی زلفی‌ گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری

تصویب برنامه جامع پژوهانه پس از ابلاغ برنامه توسعه هفتم

وزیر علوم درباره طرح پژوهانه و رتبه‌بندی اساتید دانشگاه‌ها توضیحاتی ارائه داد.آخرین اخبار جذب هیات …

۲ دیدگاه

  1. وقتی مبنای پذیرش استاد ودانشجو مقاله باشه
    وقتی تمام امتیازها رو به مقاله نوشتن ختم میشه

    نتیجه چیزی جز این نیست بلکه نتیجه واقعی بدترازاینهاست

  2. کاش وزارت علوم از خودش این سوال رو میکرد که چرا اساتید رو به جای کار کیفی موثر به سمت تولید مقالات بعضا بی ثمر سوق میده!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *