خانه » پسادکتری » امکان جایگزینی سربازی با دوره پسادکتری

امکان جایگزینی سربازی با دوره پسادکتری

دبیرکل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری: کسانی که می‌خواهند به واسطه طرح پسادکتری از دوره سربازی معاف شوند باید ابتدا از طریق ملی نخبگان اقدام کنند و حداقل امتیازاتی را کسب کنند و پس از آن می‌توانند در دوره پسادکتری پذیرش شوند.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری مهر، پیمان صالحی دبیرکل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری در نشست خبری که امروز در مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور برگزار شد، درباره میزان عملیاتی شدن تخصیص یک درصد بودجه عملیات دستگاه‌ها به امر پژوهش گفت: سال گذشته بر اساس بودجه تخصیص یافته دستگاه‌ها حدود دو هزار میلیارد تومان قرارداد پژوهشی منعقد شد و عتف مسئولیت نظارت را عهده دار است و تمامی مراحل از جمله نظارت بر تصویب طرح، مراحل داوری و … در پلتفرم جدید سامانه سمات صورت می‌گیرد.

رونق دوره‌های پسادکتری در راستای حل مسائل کشور

صالحی اضافه کرد: در یک دهه گذشته زمینه‌های لازم برای به کارگیری و استفاده از ظرفیت نخبگانی فارغ التحصیلان دوره‌های دکتری برای حل چالش‌های کشور کمتر فراهم شده به طوری که در یک دهه گذشته کمتر از دو هزار نفر در قالب پسادکتری جذب و به کار گرفته شده اند. از این رو در جلسه عتف مقرر شد دبیرخانه با همکاری وزات عتف، وزارت بهداشت و معاونت علمی ریاست جمهوری آئین نامه اجرایی برای گسترش و رونق دوره‌های پسادکتری در راستای حل مسائل کشور را تدوین و عملیاتی کند.

دوره پسادکتری جایگزین سربازی می شود/ بیمه و حقوق برای محققان پسادکتری

دبیر کل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری امتیازات دوره پسادکتری را کسب مهارت، فراهم آوردن زمینه استخدام، امکان دریافت حقوق ماهیانه و اخذ امریه از سازمان نظام وظیفه، احتساب سابقه کار و بیمه و قابلیت همکاری با صنایع و یا شرکت‌های دانش بنیان عنوان کرد.

وی افزود: کسانی که می‌خواهند به واسطه طرح پسادکتری از دوره سربازی معاف شوند باید ابتدا از طریق ملی نخبگان اقدام کنند و حداقل امتیازاتی را کسب کنند و پس از آن می‌توانند در دوره پسادکتری پذیرش شوند.

همچنین ببینید

دانشگاه کاشان

فراخوان جذب پسادکتری دانشگاه کاشان ۱۴۰۳

جزئیات فراخوان جذب پژوهشگر پسادکتری در دانشگاه کاشان در سال ۱۴۰۳ اعلام شد.آخرین اخبار جذب هیات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *