خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » حضور پررنگ اعضای هیأت علمی در میان مخترعین

حضور پررنگ اعضای هیأت علمی در میان مخترعین

در سال گذشته اعضای هیأت علمی بیشترین حضور را در میان مخترعین در کانون پتنت ایران داشته‌اند که این موضوع باعث رشد کیفیت تقاضانامه‌های ارسالی شده است.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری آنا؛ در سال گذشته اعضای هیأت علمی بیشترین حضور را در میان مخترعین در کانون پتنت ایران داشته‌اند که این موضوع باعث رشد کیفیت تقاضانامه‌های ارسالی شده است.

فناوران حاضر در تقاضانامه‌های تأیید شده از نظر سطح تحصیلات به چهار دسته دانشجو، فارغ‌التحصیل، عضو هیأت علمی و سایر تقسیم شده‌اند. بنا بر آمار، اعضای هیأت علمی بیشترین حضور را در میان مخترعین سال ۱۴۰۰ داشته‌اند به‌طوری‌که ۶۳ نفر معادل یک‌سوم از کل مخترعان این سال از اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های سراسر کشور بوده‌اند.

این در حالی است که در سال ۱۳۹۹، تعداد ۴۸ نفر معادل ۲۸ درصد مخترعان از اعضای هیأت علمی بوده و کمترین سهم را نسبت به سایر گروه‌ها در اختیار داشتند. افزایش سهم اساتید از مخترعان در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ سبب شده کیفیت تقاضانامه‌های ارسالی به کانون پتنت رشد قابل‌توجهی داشته باشد. از سوی دیگر در سال گذشته دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها به ترتیب با تعداد نفرات ۵۶ و ۵۲، سهمی تقریباً برابر را در میان مخترعان در اختیار داشتند.

همچنین ببینید

آمار زنان هیات علمی از زبان مشاور امور زنان وزارت علوم

فعالیت بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها

مشاور امور زنان وزارت علوم گفت: بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *