خانه » پسادکتری » بررسی و تصویب طرح ملی استفاده از محققان پسادکتری در دستور کار شورای عتف

بررسی و تصویب طرح ملی استفاده از محققان پسادکتری در دستور کار شورای عتف

دبیر کل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری از تایید طرح ملی استفاده از توان و ظرفیت محققان پسادکتری در کمیسیون دائمی شورای عتف خبر داد و گفت: این طرح برای تصویب به شورای عالی عتف ارسال می‌شود.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری آنا، پیمان صالحی در حاشیه دویست و یکمین جلسه کمیسیون دایمی شورای عتف در جمع خبرنگاران استفاده بهینه از ظرفیت محققان پسادکتری را از دیگر موضوعات مطرح در این جلسه ذکر کرد و یادآور شد: محققان پسا دکتری افرادی هستند که به تازگی فارغ‌التحصیل شده‌اند و آمادگی کامل برآب انجام تحقیقات تمام وقت دارند.

معاون پژوهشی وزارت علوم اضافه کرد: در این جلسه آمارهای جهانی مربوط به استفاده از توان محققان پسادکتری در جهان و ایران مطرح شد و طرح ملی استفاده بهینه از ظرفیت محققان پسادکتری تصویب و مقرر شد با توجه به اینکه آیین نامه های آن تدوین شده است، در شورای عتف نیز این موضوع مطرح شود.

وی ادامه داد: علاوه بر آن در این جلسه موضوع افتراق فعالیت‌های پژوهشی مطرح شد؛ چراکه مشاهده می‌شود که در کشور کنشگران زیادی در این عرصه حضور دارند ولی به شدت افتراق در فعالیت‌های آنها مشاهده می‌شود بنابراین نیاز است برای رفع این مشکل و تسهیل در امر پژوهش مصوباتی در هیات دولت و مجلس داشته باشیم.

صالحی افزود: بر این اساس از اعضا خواسته شد که پیشنهادات خود را در این زمینه ارائه دهند تا در دستور کار جلسه این کمیسیون قرار گیرد.

همچنین ببینید

تخصیص سهمیه امریه سربازی پسادکتری

تخصیص سهمیه امریه سربازی دانشجویان پسادکتری

سهمیه امریه به دانشجویان پسادکتری اختصاص پیدا کرده و آیین نامه اجرایی آن توسط وزارت …

یک دیدگاه

  1. بنظر پسادکتری بیشتر وقت گذرانی هست، با توجه به اینکه کسی که فارغ التحصیل دکتراست ابتدا میره سمت جذب در دانشگاه و چون این افراد نتونستند در دانشگاه جذب بشند، میرن برای پسادکتری به این امید که در پایان این دوره دوباره شانس خود را برای جذب امتحان کنند. وگرنه اگر هدف کار در مراکز خصوصی هست اصلا نیازی به گذراندن این دوره ها نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *