خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » تغییر آیین نامه ارتقا براساس کیفیت عملکرد اساتید

تغییر آیین نامه ارتقا براساس کیفیت عملکرد اساتید

مدیر کل خدمات آموزشی دانشگاه تهران از تغییر در آیین نامه ارتقا اساتید خبر داد و گفت: باید معیارهایی را در آیین نامه مورد استناد قرار دهیم که ارائه دهنده شخصیت و در کیفیت عملکرد استاد باشد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

محمد میره ای در گفتگو با مهر، درباره مبحث تحول در محتوای آموزشی، عناوین و رشته ها اظهار داشت: طبق آیین نامه وزارت علوم، برنامه درسی هر رشته، ۵ سال یکبار باید مورد بازنگری قرار بگیرد؛ به ویژه اینکه ما دانشگاه تهران هستیم و اجازه اصلاح و بازنگری برنامه ها را داریم. لذا در روزهای اخیر این روند شدت بیشتری گرفته و دانشکده ها با سرعت بیشتری در حال بازنگری برنامه ها هستند و دائما در شورا مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

مدیر کل خدمات آموزشی دانشگاه تهران با اشاره به تاکید رییس دانشگاه تهران بر موضوع بازنکری برنامه های درسی گفت: با توجه به جهت گیری دکتر مقیمی در زمینه دانشگاه کارآفرین و مسئولیت های اجتماعی، واحد های درسی با رویکرد همین موارد بازنگری و تنظیم می شود.

وی درباره تغییر در آیین نامه ارتقاء هیات علمی گفت: رئیس دانشگاه از سال گذشته و همزمان با عهده دار شدن مسئولیت دانشگاه بر این باور بود که در خصوص ارتقا نباید صرفا توجه به معیارهای خشک قدیمی که شامل مقاله ISI و این موارد است اکتفا کنیم و در کنار آن باید با درجه اهمیت بالاتر، معیارهایی را مورد استناد قرار دهیم که ارائه دهنده شخصیت و کیفت عملکرد استاد و عضو هیات علمی؛ به لحاظ منش تدریس و منش معلمی باشد.

میره ای ادامه داد: در همین راستا پیشنهادهایی بویژه با تاکید بر مواردی همچون تهیه طرح های کاربردی و حل مشکلات جامعه به کمیسیون های تخصصی از جمله کمیسیون علوم رفتاری رسیده و همکاران در حال بازنگری آیین نامه ارتقاء هستند.

همچنین ببینید

آمار زنان هیات علمی از زبان مشاور امور زنان وزارت علوم

فعالیت بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها

مشاور امور زنان وزارت علوم گفت: بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *