خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » آخرین وضعیت بازنگری آئین نامه های جذب و ارتقای هیات علمی علوم پزشکی

آخرین وضعیت بازنگری آئین نامه های جذب و ارتقای هیات علمی علوم پزشکی

دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی گفت: بازنگری آیین نامه های مرتبط با جذب و ارتقای اعضای هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی به مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی واگذار شده است.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

دکتر غلامرضا حسن زاده در گفتگو با خبرگزاری مهر افزود: در مجموع باید به سمت تغییر آئین نامه های مرتبط با جذب و ارتقاء اعضای هیات علمی دانشگاه ها حرکت کنیم. اینکه ارتقاء یک فرد را به چاپ تعدادی مقاله منحصر کنیم، منطقی نیست. باید فعالیت های آموزشی اعضای هیات علمی در فرآیند ارتقاء آنها دیده شود.

دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی گفت: در برنامه عملیاتی معاونت آموزشی وزارت بهداشت با عنوان برنامه جامع «عدالت، تعالی و بهره‌وری در آموزش علوم پزشکی » بازنگری آئین نامه های مرتبط با جذب و ارتقاء اعضای هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی را در دستور کار قرار داده ایم.

وی افزود: بازنگری آئین نامه های مرتبط با جذب و ارتقاء اعضای هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی به عنوان یک دستورکار به مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی (نصر) واگذار شده است. مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی قرار است این آئین نامه ها را بررسی کند که فرآیند ارتقاء و جذب باید با چه مکانیسم هایی صورت پذیرد.

حسن زاده اظهار داشت: یکی از بحث هایی که در برنامه جامع عدالت، تعالی و بهره‌وری در آموزش علوم پزشکی و برنامه عملیاتی معاونت آموزشی وزارت بهداشت در حال پیگیری هستیم تهیه رزومه اجتماعی برای اساتید و دانشجویان است.

وی یادآور شد: به این معنی که ممکن است یک عضو هیات علمی تعداد مقالات زیادی نداشته باشد اما در جامعه تاثیر گذار باشد. به عنوان یک فرد در منطقه، در دانشگاه یا در استان خود در حل مشکل جامعه موثر است، بنابراین باید به این فرد امتیازی مرتبط با آن اثرگذاری داده شود که در ارتقاء وی در دانشگاه موثر باشد.

دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی اضافه کرد: اعضای هیات علمی تاثیرگذاری که در جامعه، در فناوری، در پاسخگویی اجتماعی یک جایگاه ویژه دارند باید در این آئین نامه دیده شوند.

وی گفت: از همین رو آئین نامه های مرتبط با جذب و ارتقاء اعضای هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی با همکاری مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی (نصر) و مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت در حال بازبینی است و امیدواریم بتوانیم تغییرات را اعمال کنیم و به اجرا درآوریم.

همچنین ببینید

محمدعلی زلفی‌ گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری

تصویب برنامه جامع پژوهانه پس از ابلاغ برنامه توسعه هفتم

وزیر علوم درباره طرح پژوهانه و رتبه‌بندی اساتید دانشگاه‌ها توضیحاتی ارائه داد.آخرین اخبار جذب هیات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *