خانه » اخبار دوره دکتری » تفویض اختیار به اساتید دانشگاه تهران برای جذب دانشجوی تحصیلات تکمیلی

تفویض اختیار به اساتید دانشگاه تهران برای جذب دانشجوی تحصیلات تکمیلی

رییس دانشگاه تهران یکی از برنامه‌های این دانشگاه را تفویض اختیار به اعضای هیأت علمی برای جذب دانشجویان تحصیلات تکمیلی به‌ویژه دانشجویان بین‌المللی عنوان کرد و گفت: مکانیزم‌های انگیزشی برای آن پیش‌بینی شده است که در قالب دستورالعمل و آیین‌نامه‌ها تدوین و در یک دوره آزمایشی اجرا می‌شود.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش ایرنا، سیدمحمد مقیمی در نشست شورای دانشگاه تهران که با حضور اعضای هیأت رییسه، رؤسای دانشکدگان‌ها، دانشکده‌ها و مراکز و مؤسسات وابسته به دانشگاه تهران برگزار شد، افزود: واگذاری اختیارات امور آموزشی به صف، گروه‌ها و اعضای هیأت علمی از مهم ترین محورهای بسته سیاستی دانشگاه تهران در حوزه آموزش است که این بسته از مهر ماه اجرایی می شود.

وی ادامه داد: یکی از موضوعاتی که در برنامه تحولی به آن پرداخته خواهد شد، تفویض اختیار به اعضای هیأت علمی برای جذب دانشجویان تحصیلات تکمیلی به ویژه دانشجویان بین‌المللی است، مکانیزم‌های انگیزشی نیز برای آن پیش‌بینی شده است که در قالب دستورالعمل و آیین‌نامه‌های تدوین می‌شود و در یک دوره آزمایشی اجرا می‌شود.

آخرین وضعیت همسان‌سازی حقوق اعضای هیأت علمی

وی در ادامه سخنانش درباره همسان‌سازی حقوق اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های وزارت علوم با با اعضای هیأت علمی غیربالینی علوم پزشکی، گفت: قانون مجلس با صراحت بر اجرای این همسان‌سازی تاکید دارد. بر اساس مصوبه مجلس قرار شده که تأمین اعتبارات همسان‌سازی از محل بودجه عمومی دولتی باشد و رییس سازمان و بودجه هم در جلسه‌ای که به ریاست معاون اول رییس‌جمهور و با حضور وزیران علوم و بهداشت برگزار شد، تصریح کرد که ابهامی در این باره ندارند.

رییس دانشگاه تهران همچنین با اشاره به تلاش‌های وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برای اجرای همسان‌سازی، از ارایه پیشنهاد به منظور تشکیل کمیته‌ای مستقلی زیر نظر معاون اول رئیس‌جمهور برای راستی‌آزمایی و اجرای قانونمند همسان‌سازی خبر داد.

همچنین ببینید

اعلام جزئیات تسهیلات فرصت مطالعاتی دانشجویان دکتری

مدیر کل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان از حمایت ۴۰۰ میلیون تومانی برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *