خانه » پسادکتری » برنامه وزارت علوم برای ایجاد ۲۰۰۰ دوره پسادکتری

برنامه وزارت علوم برای ایجاد ۲۰۰۰ دوره پسادکتری

معاون پژوهشی وزارت علوم اعلام کرد: این وزارتخانه با محوریت شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری، ۲ هزار دوره پسادکتری در دانشگاه‌های کشور راه‌اندازی می‌کند.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش ایرنا از وزارت علوم، نخستین جلسه نشست معاونان پژوهشی منطقه یک کشور در سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین با حضور معاون پژوهشی وزارت علوم و معاون پژوهشی دانشگاه تهران در سالن شهید سلیمانی دانشگاه تهران برگزار شد.

پیمان صالحی  در این نشست با یادآوری اینکه شعار سال یعنی تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین که تاکید بیشتری بر پژوهش دارد، ابراز امیدواری کرد که از ظرفیت‌های این شورا برای هم‌افزایی و همکاری بیشتر استفاده شود.

ایجاد دوره‌های پسادکتری

وی در این نشست همچنین به اهمیت پست‌داک‌ها در کشور اشاره کرد و افزود: موتور فعال پژوهش و فناوری پست‌داک‌ها هستند و در سال گذشته در کشور ۱۵ هزار دانشجوی دکتری فارغ‌التحصیل شدند که میزان جذب آنها به عنوان عضو هیأت علمی کمتر از ۵۰۰ نفر بوده است.

معاون پژوهشی وزارت علوم با تأکید بر اینکه در اولین جلسه شورای عتف بحث پست داک را مطرح خواهیم کرد، مهم‌ترین مشکل در این حوزه را مشکل مالی عنوان کرد و گفت: باوجود مشکلات در سال جدید، پست‌داک را رشد خواهیم داد.

صالحی خاطرنشان کرد: امسال سال رشد پست داک است و وظیفه ما این است که از این ظرفیت بهینه در کشور استفاده و با همکاری یکدیگر افراد درست را انتخاب کنیم.

همچنین ببینید

تخصیص سهمیه امریه سربازی پسادکتری

تخصیص سهمیه امریه سربازی دانشجویان پسادکتری

سهمیه امریه به دانشجویان پسادکتری اختصاص پیدا کرده و آیین نامه اجرایی آن توسط وزارت …

۸ دیدگاه

  1. من دو دوره پستداک رو رفتم ولی هنوز هیچ شغلی پیدا نکردم و همیشه سفارش شده ها در اولویت جذب قرار می‌گیرند.. ‌هیچ کس به رزومه نگاه نمیکنه و فقط نفوذ و ارتباطات هستش که پیش برنده فرایند جذب هست.

  2. خیلی عالیه اتفاقا واسه امثال بنده که هنوز خدمت سربازی نرفتن،اگه قانون پسا دکترا نمیومد قطعا با وثیقه برای پسا دکترا میرفتم

  3. بعد از اینکه از مقطع دکتری فارغ التحصیل شدیم و بیکار ماندیم حالا یکی دو سال دیگه بریم پسادکتری بدون حقوق بدون تضمین کار تا …

  4. آفرین جناب آقا بهزاد. دقیقا منظور از ایجاد پسادکتری همینه که فارغ التحصیلان دکترا را معطل کنند. من ورودی ۹۱ دکترای مهندسی بودم دانشگاه تهران و سال ۹۸ بعد ۲ سال دوندگی بالاخره جذب دانشگاه شدم. بعد از جذب اومدم پسادکتری هم خوندم. صرفا بخاطر علاقه، چراکه مشکل کاری نداشتم.
    بنظرم وقتتونو روی پستداک هدر ندید. جذب دانشگاه به عنوان هیات علمی کمتر از ۱% فارغ التحصیلان شده. گرچه هیات علمی هم کار پردرامدی نیست. در بدو ورود بعنوان استادیار پایه۱ حقوق در دانشگاه دولتی ۱۲ میلیون (خالص دریافتی) هست!

  5. هدف از دوره های پسادکتری برخلاف شعارهای موجود، به تاخیر انداختن ورود به بازار کار انبوه فارغ التحصیلان دکتری میباشد. با این روش حداقل میتونن یکی الی دو سال چند هزار نفر را با پرداخت حداقل حقوق کمتر از حقوق پایه کارگری و بدون بیمه در دانشگاه نگه دارند.

  6. خیلی عالیه اگر بعدش شغلی هم در کار باشه. نشه ۲۰۰۰ پسادکترای بیکار.که توی جذب های سوری شرکت کنن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *