خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » احتمال ارتقای پایه‌های تشویقی اساتید دانشگاه ها

احتمال ارتقای پایه‌های تشویقی اساتید دانشگاه ها

وزیر علوم گفت: آیین نامه جدیدی را ابلاغ می کنیم که پایه های تشویقی اساتید به جای ۱۰ به ۳۲ ارتقا پیدا کند.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش ایرنا، ‌ محمدعلی زلفی گل روز دوشنبه در نهمین جشنواره آموزش دانشگاه تهران که در تالار علامه امینی کتابخانه مرکزی این دانشگاه برگزار شد، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی های اخیرشان تمام قد از دانشگاه و وضعیت علمی و جهاد علمی دفاع کردند.

وی با تاکید بر این که توسعه با توصیه نمی شود، گفت: نمی توانیم به استاد دانشگاه بگوییم که ارتباط با صنعت بسیار مهم است، سعی کنید ارتباط را برقرار کنید. داوطلبی که می خواهد ادامه تحصیل بدهد، بگوییم رشته ریاضی، فیزیک، زیست شناسی، زمین شناسی، رشته های علوم انسانی، جامعه شناسی، روانشناسی، علوم تربیتی، علوم سیاسی و روابط بین الملل بسیار مهم است.

وی با بیان این که بیش از ۲۰ میلیون تحصیلکرده دانشگاهی داریم، گفت: در این دوره در وزارت علوم تلاش خواهیم کرد سقف پیشرفت و ارتقا را برای اساتید و یاوران علمی بالا ببریم. یک استاد دانشگاه وقتی می تواند اثر بیشتری در پیشبرد اهداف علمی، فناوری و نوآوری داشته باشد که دیده شود، متاسفانه در قانونگذاری ها گاهی اوقات سقف می گذاریم.

وزیر علوم یادآور شد: آیین نامه جدیدی را ابلاغ می کنیم که پایه های تشویقی اساتید به جای ۱۰ به ۳۲ ارتقا پیدا کند. ۵ پایه برای فعالیت های کیفی پژوهش، پنج پایه برای مرجعیت علمی، ۵ پایه برای دیپلماسی علمی، ۵ پایه برای فناوری و نوآوری، ‌۳ پایه برای سرآمدی آموزشی، ۵ پایه برای افتخارات علمی و ۲ پایه برای مدیریت اثربخش در نظر گرفته شده است.

همچنین ببینید

فرصت‌ مطالعاتی هیات علمی جامعه و صنعت

شرکت هزار عضو هیات علمی در فرصت‌های مطالعاتی جامعه و صنعت

مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم از شرکت حدود هزار نفر از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *