خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » اعلام سقف پرداختی به اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی

اعلام سقف پرداختی به اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر اینکه سقف پرداخت اعضای هیئت علمی به ۳۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده است، گفت: در خصوص کارانه نیز وزارت بهداشت در حال رفع مشکل پلکانی در دوره‌های قبل است.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری آنا، حسین قناعتی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در نشست هیئت‌رئیسه این دانشگاه با تاکید بر اینکه سقف پرداخت اعضای هیئت علمی به ۳۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان افزایش پیداکرده است، گفت: در خصوص کارانه نیز وزارت بهداشت در حال رفع مشکل پلکانی در دوره‌های قبل است و سقف ۹۰ میلیون تومان را در نظر گرفته است البته به‌ندرت کسی به این عدد می‌رسد.

قناعتی در خصوص بازنشستگی اعضای هیئت‌ علمی دانشگاه‌ها بیان کرد: طبق آمار معاونت توسعه دانشگاه، میزان بازنشستگی اعضای هیئت‌ علمی در سال‌های گذشته ۵۰ نفر در سال بوده و در سال گذشته بیش از ۳۰ نفر بازنشسته شده‌اند که کمتر از حد معمول بوده است. برخی کسانی‌که بازنشسته شده‌اند اساتیدی بوده‌اند که سه سال در محل کار خود حضور نداشته‌اند. بنابراین اگر زمان بازنشستگی آنها رسیده بهتر است تا راه برای افراد علاقه مند و دلسوز دانشگاه باز شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران یکی از شاخص‌های دیگر بازنشستگی اعضای هیئت‌ علمی را رکود علمی آنان عنوان کرد و گفت: طبق قانون، اعضای هیئت‌ علمی باید پس از ۸ سال ارتقا پیدا کنند اما می‌بینیم که یک فرد پس از ۳۰ سال استادیار باقی‌مانده است و یا اینکه کسی موعد بازنشستگی‌اش فرا رسیده و چند سال است که در خارج از کشور به سر می‌برد و اهمیتی برای بخش خودش قائل نیست. این‌ها برخی مواردی است که مدنظر داشتیم.

وی با اشاره به حفظ ضریب حقوق اعضای هیئت‌ علمی اظهار کرد: خوشبختانه با تلاش معاون توسعه ضریب ۱.۶ برای همه اعضای هیئت‌ علمی به‌جز ۴۰ نفر، حفظ شد که برای آن ۴۰ عضو هیئت‌ علمی نیز به‌دنبال راهکار هستیم؛ ضمن اینکه در حیطه علوم پزشکی ضرایب حقوقی تغییری نکرده است.

قناعتی با بیان اینکه مشکلی در پرداخت حقوق فروردین و اردیبهشت وجود ندارد، عنوان کرد: اگر مطالبات بیمه‌ای دانشگاه وصول شود به‌سرعت کارانه‌ها را پرداخت خواهیم کرد و سعی می‌کنیم فاصله ۳ ماهه پرداخت کارانه را کمتر کنیم. این‌ها افتخار ما نیست؛ افتخار ما زمانی است که بتوانیم ماهیت برنامه‌های آموزشی را تغییر دهیم و بهتر کنیم و بتوانیم شرکت‌های دانش‌بنیان را افزایش دهیم؛ پژوهش را عدالت‌محور کنیم و از انحصار افراد خاص دربیاوریم و اجازه دهیم هر محققی در دانشگاه که هیچ پشتوانه سیاسی یا اتکای به قدرت ندارد بتواند مشابه افراد دیگر پژوهش کند و ما سعی می‌کنیم به این مهم برسیم.

همچنین ببینید

محمدعلی زلفی‌ گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری

تصویب برنامه جامع پژوهانه پس از ابلاغ برنامه توسعه هفتم

وزیر علوم درباره طرح پژوهانه و رتبه‌بندی اساتید دانشگاه‌ها توضیحاتی ارائه داد.آخرین اخبار جذب هیات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *