خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » ممنوع شدن ماموریت اعضای هیئت علمی در مراکز غیردولتی

ممنوع شدن ماموریت اعضای هیئت علمی در مراکز غیردولتی

معاون مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم گفت: ماموریت اعضای هیئت علمی در مراکز غیردولتی ممنوع است؛ البته با تصمیم هیئت امنا و شرایطی قابل اجرا خواهد بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مختار موسوی گفت: اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها بر اساس قوانین موجود در آئین نامه استخدامی اعضای هیئت علمی می‌توانند تنها در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش دولتی و دستگاه‌های اجرایی مامور بشوند.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

۱۲ بهمن ۱۴۰۰ بود که هیئت عمومی دیوان عدالت اداری رای به ابطال ماده ۸ آئین نامه اجرایی تبصره ۲ ماده ۲۱ و ماده ۱۲۱ قانون مدیریت خدمات کشوری موضوع تصویب نامه شماره ۲۰۴۶۱؍۴۴۲۹۵- ۳۱؍۱؍۱۳۸۹ هیئت وزیران داد. او گفت: آئین نامه ماموریت اعضای هیئت علمی در دستگاه ها، مجموعه‌ها و نهاد‌های غیر دولتی مسکوت است؛ اما می‌توانند بر اساس استناد به ماده یک قانون با تصویب هیئت امنا این تصمیم را اجرایی کنند. با توجه به رای هیئت عمومی دیوان عدالت اداری، روسای ۷ فدراسیون ورزشی که عضو هیئت علمی دانشگاه هستند، باید جهت ادامه فعالیت بین دانشگاه و فدراسیون‌های تحت ریاست خود، یکی را انتخاب کنند. هیئت امنا عالی‌ترین مرجع تصمیم گیری برای فعالیت اعضای هیئت علمی در مراکز دولتی و غیردولتی است که می‌توان با کسب اجازه از آن‌ها با توجه به شرایط و ضوابطی در مراکز غیردولتی مشغول به کار شد. او گفت: ماموریت اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها به مراکز غیردولتی ممنوع است؛ مگر این که در هیئت امنا مصوبه‌ای در این زمینه داشته باشند.

همچنین ببینید

فرصت‌ مطالعاتی هیات علمی جامعه و صنعت

شرکت هزار عضو هیات علمی در فرصت‌های مطالعاتی جامعه و صنعت

مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم از شرکت حدود هزار نفر از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *