خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » وعده وزیر علوم در خصوص اجرای همسان سازی حقوق اعضای هیات علمی

وعده وزیر علوم در خصوص اجرای همسان سازی حقوق اعضای هیات علمی

وزیر علوم در خصوص نقض برخی تعهدات در پرداخت حقوق اعضای هیات علمی توضیحاتی داد و گفت: در این زمینه برخی مشکلات و تعارضات قانونی وجود دارد اما ما در تلاش هستیم مشکلات را حل کنیم.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

محمد علی زلفی گل در گفتگو با خبرگزاری مهر در واکنش به اعتراض اساتید نسبت به اجرای قانون همسان سازی حقوق گفت: برخی مصوباتی که در این خصوص وجود داشته مشکلات و خلاهای قانونی دارند.

وی ادامه داد: در تلاش هستیم که این مشکلات را مورد واکاوی قرار داده و سعی می‌کنیم آنها را حل کنیم به گونه‌ای که جامعه فرهیخته دانشگاهی ما قدر ببیند و بر صدر نشیند.

وزیر علوم درباره اینکه آیا می‌توان مصوبه مجلس را نقض کرد افزود: مصوبه مجلس را نمی‌توان نقض کرد، در مصوبه مجلس بندی آمده است که محل پرداخت حقوق از محل اموال و دارایی‌های مازاد دولت باشد که البته اموال مازاد دولت به فروش نرفته. این یک قسمت از قانون است.

وی ادامه داد: یک قسمت دیگر قانون این است که دانشگاه‌های ما استقلال داشته و هیأت امنایی اداره می شوند و بر اساس قوانین و مصوبات هیأت امنای خود عمل می‌کنند که در اینجا اختلاف سلیقه‌هایی در شیوه اجرای قانون وجود دارد.

زلفی گل افزود: در حال تلاش هستیم که انشاالله اشکالات و اختلاف برداشت‌هایی که از قوانین و مقررات وجود دارد را حل کنیم.

وزیر علوم درباره اینکه بنابراین باید امیدوار بود که قانون اجرا شود یاد آور شد: امکان دارد برخی جاها، خلاء های قانونی وجود داشته باشد که آنها می‌تواند مورد واکاوی قرار گرفته و اصلاح شود.

همچنین ببینید

محمدعلی زلفی‌ گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری

تصویب برنامه جامع پژوهانه پس از ابلاغ برنامه توسعه هفتم

وزیر علوم درباره طرح پژوهانه و رتبه‌بندی اساتید دانشگاه‌ها توضیحاتی ارائه داد.آخرین اخبار جذب هیات …

یک دیدگاه

  1. سلام لطفا حقوق هیات علمی را هم در وزارت علوم مانند وزارت بهداشت به ۴۵ برسانید اگه قرار حقوق یکی بشه دیگر شرایط هم یکی بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *