خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » انتقاد عضو هیئت علمی دانشگاه فنی و حرفه‌ای از کم بودن حقوق حق‌التدریسی‌ها

انتقاد عضو هیئت علمی دانشگاه فنی و حرفه‌ای از کم بودن حقوق حق‌التدریسی‌ها

عضو هیئت علمی دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: استادان حق‌التدریس آینده شغلی و امنیت ندارند و همین باعث بروز مشکلاتی برای آن‌ها شده است.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، رضا مهدی گفت: میزان دریافتی استادان حق‌التدریس به شدت کم است و حتی صنفی برای پیگیری حق و حقوق این افراد وجود ندارد. افزایش یا کاهش تعداد دانشجویان در آینده شغلی آن‌ها تاثیرگذار خواهد بود.

بعد از شیوع ویروس کرونا، دریافتی استادان حق التدریس به میزان بسیار ناچیزی پرداخت شده و معضلات دیگر آن‌ها مانند بیمه همچنان بدون راه حل باقی مانده است.

به گفته معاون فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور، اگر بحث امنیت شغلی، میزان حق التدریس و ایجاد تشکل‌های منسجم برای استادان حق‌التدریس رفع شود؛ آن‌ها دیگر با مشکلی رو به رو نخواهند شد.

مهدی گفت: استادان دانشگاهی در طول هفته حداکثر ۱۰ ساعت تدریس می‌کنند و تا ۴۰ ساعت موظف به ارائه خدمات مختلف پژوهشی، مشاوره‌ای، افزایش ارتقای سطح دانش و … هستند؛ اما استادان حق‌التدریس فقط به دانشجویان آموزش می‌دهند؛ بنابراین تعداد اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها نباید کم شود، بلکه باید پرداختی حق التدریسی ها افزایش یابد.

همچنین ببینید

محمدعلی زلفی‌ گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری

تصویب برنامه جامع پژوهانه پس از ابلاغ برنامه توسعه هفتم

وزیر علوم درباره طرح پژوهانه و رتبه‌بندی اساتید دانشگاه‌ها توضیحاتی ارائه داد.آخرین اخبار جذب هیات …

۷ دیدگاه

  1. چه عجب یکی حرف از استادای حق التدریس زد.
    معلمای حق التدریس رو باز یه محلی بهشون میدن و گاهی حرف از استخدامشون میاد.ما استادای حق التدریس که کلا هیچی.رو هواییم.بدون حقوق درست و حسابی یا مزایا.تازه همون کار هیات علمیارو ماهم انجام میدیم.
    حیف از اون همه درسی که خوندیم.
    واقعادر این گرونی هیچی بهمون نمیدن.تازه خیلی هم پر دردسره.جزوه اماده کن هر ترم.بعد از نمرات باید کلی جوابگو باشیم.
    مدام درس بخون خودتو اپدیت کن.اخرشم هیچی

  2. سلام و احترام
    الهی شکر که بالاخره یک نفر صحبت از حق التدریسی ها کرد..‌‌
    بنده خودم بارها قصد انصراف داشتم اما مجبورم و نیازمند به همون ۷۰۰
    ???

  3. خیلی عجیبه که یک اسمی هم از ما برده شد! دستمزد ساعتی ۲۰ و اندی (دستمزد کارگرها هم الان بالای ۳۰ تومنه) ، بدون بیمه و هیچ نوع امتیاز دیگه ای! واقعا نمیدونم جایگاه علم در کشور ما دقیقا کجاست..

  4. چه عجب!!! بالاخره یه بنده خدایی یادی از ما کرد….
    فردی که سالها زحمت کشیده و دکترا گرفته واقعاً حقش این نیست. البته این مشکلات مربوط به اساتید حق التدریس همه دانشگاه ها میشه

  5. حقیقت این است که حقوق بسیار پایان (سالی ۳ میلیون) و نداشتن امنیت شغلی واقعا موقعیت و شرایط تاسف بار و ناراحت کننده ای برای اساتید حق التدریس است…. متاسفانه هیچکس رسیدگی نمی کند… نه برای دولت مهم است و نه برای ریاست های دانشگاه ها .‌‌‌‌

    • سلام و عرض ادب،خداروشکر کسی به یاد ما بود!با ۹ سال سابقه تدریس در دانشگاه فنی فقط فقط امید ما به روزی هست که جذب بشیم و از این بلاتکلیفی خلاص بشیم،خیلی از اساتید از جمله بنده از فارغ التحصیلان همین دانشگاه هستیم و علاقه به این دانشگاه مارو نگه داشته وگرنه دستمزد ناچیز که نمیشه کاری کرد…

  6. سلام توی اون دانشگاه فنی حرفه ای تهران که بنده هستم تقریبا همه اساتید حق التدریس هستند! ( برای چند هزار دانشجو حدود ۲۰ هیئت علمی هست) و حقوق شون هم تقریبا صفره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *