خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » توضیح رئیس دانشگاه تهران درباره اخراج یکی از اعضای هیات علمی این دانشگاه

توضیح رئیس دانشگاه تهران درباره اخراج یکی از اعضای هیات علمی این دانشگاه

رئیس دانشگاه تهران درباره خبر اخراج یکی از اعضای هیات علمی این دانشگاه گفت: این فرد از سال ۹۸ استاد ما نیست و حکمی ندارد که بخواهد اخراج شود.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد مقیمی در پاسخ به سوالی درباره خبر اخراج یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه تهران و نگرانی سایر اساتید از ایجاد شرایط مشابه در دوره احمدی نژاد گفت: خوشبختانه جوی که در دانشگاه حاکم است، این نوع نگاه را ندارد. خبرهایی در خصوص اخراج یکی از اساتید شنیدم که همان موقع گفتم موضوع را بررسی کنند، بررسی ها نشان داد که اصلا این فرد اخراج نشده است. این فرد از سال ۹۸ استاد ما نیست و حکمی ندارد که بخواهد اخراج شود. همکاری این بزرگوار به دلایل مختلفی قطع شده است و درخواستی هم از او مبنی بر بازگشت به کار نداشتیم.

۵ عضو هیات علمی دانشگاه تهران بازگشت به کار شدند

مقیمی خاط نشان کرد: ما نه تنها کسی را از دانشگاه اخراج نکردیم بلکه طی ۳ جلسه کمیته جذب دانشگاه، ۵ عضو هیات علمی به کار بازگشت داده شدند. این افراد کسانی بودند که یا قطع ارتباط شده بودند و یا قراردادهای آن ها تمدید نشده بود و ما دوباره همکاری با آن ها را آغاز کردیم. آن هایی که بازگشت به کار داشته اند، به دلایل سیاسی قطع ارتباط نشده بودند بلکه یا به دلایل شخصی و گروهی بوده و یا آن دانشکده نیازی به آن استاد نداشته است.

رئیس دانشگاه تهران در ادامه تاکید کرد: در دوره ما هیچ کسی قطع ارتباط نشده است و هرکسی هم شده می تواند درخواست و دلایل و مستندات علمی خودش را ارائه دهد و ما با توجه به انصاف و دلایل علمی خودمان بررسی می کنیم‌.

وی در ادامه درباره حواشی ایجاد شده در خصوص انتصاب برخی سیاستمداران به عنوان عضو هیات امنای دانشگاه تهران گفت: اگر نگاهی به انتصاب افراد در هیات امنا در ادوار گذشته داشته باشیم، متوجه خواهیم شد که معمولا افرادی انتخاب شده اند که بتوان از آنها با توجه به جایگاهشان برای کمک به دانشگاه استفاده کرد.

انصراف قالیباف از حضور در هیات امنای دانشگاه تهران

مقیمی ضمن بیان این مطلب که دکتر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی از حضور در هیات امنا انصراف داده است، گفت: آقای قالیباف و زاکانی هر دو عضو هیات علمی دانشگاه تهران هستند و با توجه به جایگاهشان برای حضور در هیات امنا انتخاب شدند این در حالی است که در دوره گذشته افرادی که اصلا عضو هیات علمی دانشگاه نبودند در هیات امنا حضور یافتند و از همین مسیر هم هیات علمی دانشگاه شدند که این جای سوال دارد. حضور شهردار تهران در هیات امنا در ادوار گذشته یک روال بوده است.

رئیس دانشگاه تهران تصریح کرد: اگر قرار است سوالی هم در اذهان به وجود بیاید، باید در خصوص اعضای هیات امنای دوره های گذشته در دانشگاه تهران باشد. اینکه چقدر فرایند هیات علمی شدن برخی افرادی که در هیات امنا حضور داشتند، قانونی بوده یا خیر نیاز به بررسی دارد. ما در این خصوص براساس قوانین رسیدگی می کنیم ولی نگاه سیاسی نداریم و نمی‌خواهیم دنبال مشکلی بگردیم که قطع ارتباط کنیم‌.

همچنین ببینید

انتخاب ۲۰ استاد نمونه به عنوان سرآمد آموزشی در سطح ملی

انتخاب ۲۰ استاد نمونه به عنوان سرآمد آموزشی در سطح ملی

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: ۲۰ نفر از از اساتید دانشگاه‌ها به عنوان سرآمدان نمونه …

یک دیدگاه

  1. بهروزاسفندیاری

    از دکترمحمدمهدی طهرانچی ریاست عالیه دانشگاه آزاد اسلامی وکارکنان خدوم و اساتید مجرب در دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهر قدردانی میکنم. ارادتمند بهروز اسفندیاری دانشجوی دکتری تخصصی جامعه شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *