خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » توضیح سخنگوی وزارت علوم درخصوص اخراج عضو هیات علمی دانشگاه امیرکبیر

توضیح سخنگوی وزارت علوم درخصوص اخراج عضو هیات علمی دانشگاه امیرکبیر

سخنگوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حساب کاربری توئیتر خود اعلام کرد: بدین‌وسیله اعلام می‌شود سرکار خانم دکتر اشعری آستانی عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر نه اخراج شده و نه با وی قطع همکاری شده است.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش ایرنا، علی شمسی‌پور عصر سه‌شنبه در توئیتی نوشت که در پی ادعاهای قبلی در مورد اخراج اساتید دانشگاه‌ها و قلب واقعیت‌ها و فضاسازی بی‌مبنای رسانه‌ای، اخیرا ماجرای اخراج فرد دیگری مطرح شده است.

پیشتر نیز اعلام شده بود که محمد فاضلی استاد دانشگاه شهیدبهشتی از دانشگاه اخراج شده است که سعدالله نصیری قیداری رییس دانشگاه شهید بهشتی در این باره گفت: قرارداد دکتر محمد فاضلی عضو پیشین هیات علمی این دانشگاه به دلایل نداشتن صلاحیت حرفه‌ای تمدید نشده است.

وی درباره علت تبدیل وضعیت نشدن فاضلی اظهار داشت: آخرین جلسه تبدیل وضعیت اعضای هیات علمی پیمانی شهریورماه ۱۴۰۰ برگزار شد و صلاحیت حرفه‌ای پنج نفر به دلایلی رد شد. هیات اجرایی هم وقت زیادی برای بررسی صلاحیت آقای دکتر فاضلی گذاشت؛ اما به این نتیجه نرسید که وی تبدیل وضعیت شود.  کمیته های مربوطه در دانشگاه یک جلسه خود را به این موضوع اختصاص داده‌اند در ضمن با تشکل‌های دانشجویی جلسه گذاشته و به نامه انجمن جامعه‌شناسی نیز پاسخ داده شد.

رییس دانشگاه شهید بهشتی خطاب به اعضای هیات علمی این دانشگاه گفت: از دلایلی که جلسه با اعضای هیات علمی دانشگاه شهیدبهشتی برگزار شده، پاسخ به سوالات درباره عدم تمدید قرارداد دکتر محمد فاضلی است که در ذهن اعضای هیات علمی و آحاد جامعه ایجاد شده و بنده در شفاف سازی درباره آن ابائی ندارم. در قانون استخدام اعضای هیات علمی هیچ ابهامی وجود ندارد و دانشکده مربوطه و کارشناسان صلاحیت عمومی و صلاحیت علمی که حکم خود را از هیات اجرایی جذب می گیرند در زمینه جذب اعضای هیات علمی که از طریق فراخوان یا انتقالی از دانشگاهی دیگر می‌آیند تصمیم می‌گیرند. در نهایت بعد از تایید صلاحیت، وزارت علوم با بررسی‌های لازم حکم می دهد که شخص می‌تواند به صورت پیمانی در دانشگاه جذب شود یا خیر.

همچنین ببینید

اعطای مالکیت مسکن به اعضای هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی

اعطای مالکیت ۱۴۰۰ واحد مسکونی به هیات علمی و کارکنان دانشگاه علامه طباطبایی

رییس دانشگاه علامه طباطبایی با اعلام ساخت ۱۴۰۰ واحد مسکونی برای اعضای هیات علمی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *