خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » فعالیت ۴ هزار و ۸۰۰ عضو هیئت علمی کشور در صنعت

فعالیت ۴ هزار و ۸۰۰ عضو هیئت علمی کشور در صنعت

مدیر کل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم گفت: از ۲۵ هزار عضو هیئت علمی دانشگاه‌ها تنها حدود ۴ هزار و ۸۰۰ نفر از استادان مجری قرارداد‌های ارتباط با صنعت و جامعه هستند و مابقی هیچ نقشی در این زمینه ندارند.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، محمد سعید سیف مدیر کل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در اجلاس معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌های کشور گفت: مشکلات و مسائل و چالش‌های کشور روز به روز بیشتر می‌شود.

او افزود: وظیفه جامعه علمی و دانشگاه‌ها این است که بتوانند در حل مشکلات و بهبود مسائل کشور نقش جدی تری را ایفا کنند که احتمال دارد این نقش در کشور‌های دیگر کمتر باشد، اما در کشور ما به علت شرایط موجود که خاص هستند باید مورد توجه جدی قرار بگیرند.

سیف تصریح کرد: طی چند سال اخیر فعالیت‌های خوبی برای تحول و ارتقای فکری در وضعیت ارتباط با جامعه و صنعت در دانشگاه‌ها انجام شده است.

مدیر کل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: تنها نمی‌توانیم به ایجاد شرکت در دانشگاه‌ها برای رفع مشکلات کشور بسنده کنیم، بلکه باید روش‌های مختلفی را در نظر بگیریم تا از دانشجویان، استادان، پژوهشگاه ها، مراکز پژوهشی دانشگاه‌ها و … نهایت استفاده را ببریم.

سیف گفت: نسخه و ابزار‌های متنوعی وجود دارد که باید همه را در کنار یکدیگر برای استفاده فعال کنیم، در این جهت فعالیت‌های متنوعی را داشته ایم و در سال اخیر ۱۲۰ طرح برگزیده را با کمک دانشگاه‌ها و وزارتخانه‌ها شناسایی کرده ایم که در هفته پژوهش آن‌ها را معرفی خواهیم کرد.

او اضافه کرد: در حال حاضر ۸ هزار و ۷۱۰ قرارداد جاری بین دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور وجود دارد که حدود ۳ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان است، این آمار و ارقام نشان می‌دهد که رشد خوبی را به نسبت سال گذشته داشته ایم و امیدواریم که این رشد وجود داشته باشد.

مدیر کل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: در حوزه مقالات و تولید علم به صورت مستمر کار‌های متنوع و مفصلی را انجام داده ایم که توجه کمی به این مسئله صورت گرفته، در حالی که موضوع جدی است و راه طولانی را برای رفع مشکلات آن در پیش داریم.

سیف بیان کرد: از ۲۵ هزار عضو هیئت علمی دانشگاه‌ها تنها حدود ۴ هزار و ۸۰۰ نفر از استادان مجری قرارداد‌های ارتباط با صنعت و جامعه هستند و مابقی هیچ نقشی در این زمینه ندارند؛ بنابراین باید به این رشد بیشتر توجه شود.

او گفت: ۴۰ طرح کلان را با وزارت نفت و سازمان محیط زیست و وزارتخانه‌های دیگر داریم که امیدواریم به صورت مناسب رشد و پیشرفت داشته باشند. همچنین، دوره‌های مهارت افزایی در دانشگاه‌ها رشد یافته است؛ چرا که نیاز اساسی دانشگاه‌ها برای آشنایی دانشجویان فارغ التحصیل با جامعه و صنعت است.

همچنین ببینید

آمار زنان هیات علمی از زبان مشاور امور زنان وزارت علوم

فعالیت بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها

مشاور امور زنان وزارت علوم گفت: بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *