خانه » اخبار دوره دکتری » آغاز آموزش حضوری در برخی دانشگاه‌ها از امروز

آغاز آموزش حضوری در برخی دانشگاه‌ها از امروز

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم اعلام کرد: دانشگاه‌های سراسری در برخی از استان‌ها آموزش حضوری برای مقطع دکتری را آغاز کرده‌اند ولی در مورد کارشناسی ارشد و کارشناسی به جز دروس عملی هنوز به فرصت بیشتری نیاز دارند.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

محمدرضا آهنچیان در گفتگو با خبرگزاری مهر درباره آغاز آموزش حضوری از امروز ۱۵ آبان و اینکه کدام دانشگاه‌ها از امروز آموزش حضوری را آغاز می‌کنند گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی و دانشگاه فنی و حرفه‌ای دروس عملی خود را به صورت کامل آغاز کرده‌اند.

وی ادامه داد: برخی از دانشگاه‌های غیرانتفاعی نیز آموزش حضوری خود را از امروز آغاز کرده‌اند، دانشگاه‌های سراسری در برخی از استان‌ها آموزش حضوری برای مقطع دکتری را آغاز کرده‌اند ولی در مورد کارشناسی ارشد و کارشناسی به جز دروس عملی هنوز به فرصت بیشتری نیاز دارند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم افزود: دروس عملی از شهریور ماه شروع شده و ادامه دارد و دانشجویان به ترتیب در کلاس‌ها حاضر می‌شوند.

آهنچیان همچنین درباره آخرین تصمیمات ستاد ازسرگیری آموزش حضوری در دانشگاه‌ها، نیز گفت: دو مسئله وجود دارد که در ستاد مطرح شده است یکی اینکه واکسیناسیون دانشجویان هنوز کامل نشده است بالای ۷۰ درصد دانشجویان دکتری واکسینه شده و دانشجویان کارشناسی حدود ۵۰ درصد واکسینه شده‌اند لذا واقعاً بازگشایی کامل دانشگاه‌ها (آموزش حضوری) در حال حاضر ممکن نیست.

وی ادامه داد: موضوع بعدی بحث خوابگاه‌ها است که خیلی از شهرها از جمله شهر تهران مشکل دارند. دانشگاه‌ها در حال تلاش هستند که با جایگزینی خوابگاه‌های استیجاری بتوانند دانشگاه‌ها ۱۰۰ درصد آموزش حضوری را از آذر ماه داشته باشند. البته اینکه آموزش نیز از آذرماه به صورت ۱۰۰ درصدی حضوری شود به واکسیناسیون و بحث زیرساخت‌های لازم برای پذیرش دانشجویان باز می‌گردد.

همچنین ببینید

رتبه بندی ISC

تصویب معیارهای جدید رتبه بندی ISC دانشگاه ها

معیارهای جدید رتبه‌بندی ملی دانشگاه‌های کشور (ISC) توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به تصویب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *