خانه » اخبار دوره دکتری » اعلام برنامه زمان بندی جلسات پیش‌دفاع متمرکز دکتری آزاد ۱۴۰۱ 

اعلام برنامه زمان بندی جلسات پیش‌دفاع متمرکز دکتری آزاد ۱۴۰۱ 

برنامه زمان بندی پیشنهادی جلسات پیش‌دفاع متمرکز دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۱۴۰۱ منتشر شد.

به گزارش وب سایت هیات علمی، بنابر اعلام روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، برنامه زمانبندی پیشنهادی جلسات پیش‌دفاع متمرکز دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد اسلامی در چهار دوره بهار، تابستان، پاییز و زمستان سال ۱۴۰۱ منتشر شد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

بر اساس این برنامه زمانبندی،‌ جلسات پیش‌دفاع متمرکز دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۱۴۰۱ به ترتیب در روزهای ۳۱ اردیبهشت، ۸ مرداد، ۱۴ آبان و ۱۰ دی‌ماه برگزار خواهد شد. دانشجویان از یک هفته پیش از زمان آغاز جلسات پیش‌دفاع، فرصت دارند تا با مراجعه به سامانه وادافا به نشانی http://vadafa.iauec.ac.ir تاریخ و زمان موردنظر خود برای برگزاری جلسه پیش دفاع متمرکز را رزرو کنند.

آخرین دوره جلسات پیش‌دفاع متمرکز دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۱۴۰۰ نیز از چهارم دی‌ماه آغاز می‌شود و دانشجویان تا ساعت ۱۵:۳۰روز سه‌شنبه ۱۶ آذرماه فرصت دارند تا مستندات خود را در سامانه پژوهشیار بارگذاری کنند. ۲۱ تا ۲۳ آذرماه نیز به عنوان زمان رزرو دانشجویان متقاضی شرکت در پنجمین دوره جلسات پیش دفاع متمرکز تعیین شده است.

گفتنی است تاکنون چهار دوره جلسات پیش‌دفاع متمرکز دانشگاه آزاد اسلامی با حضور بیش از چهار هزار دانشجوی مقطع دکتری تخصصی این دانشگاه برگزار شده است.

همچنین ببینید

رتبه بندی ISC

تصویب معیارهای جدید رتبه بندی ISC دانشگاه ها

معیارهای جدید رتبه‌بندی ملی دانشگاه‌های کشور (ISC) توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به تصویب …

۱۰ دیدگاه

  1. یکى از بدترین و کارشناسى نشده ترین تصمیمات همین متمرکز شدن ه دفاع هستش!
    مگ با یه رساله قراره آپولو هوا کنیم ک اینقد مته رو خشخاش میذارن؟!
    دانشجوهاى خودشون با اساتید خودشون ولى بقیه با اساتید نا اشنا؟!
    باید یکى به اعتراضات رسیدگى کنه
    قرار نیست هر تصمیمى بگیرن قبول کنیم
    ما در این مقطع باید نظرمون خریدار داشته باشه
    مسئولین لطفا نسبت ب تصمیماتى ک میگیرن دقت کنن و با این کارهاشون ظلم نشه ب دیگران
    یه رساله اینقد سختگیرى نیاز داره؟! ک چى رو ثابت کنن؟ متمرکز یعنى! اساتید ما رو قبول ندارن و سواد خودشون رو میخوان نشون بدن؟!

  2. با عرض سلام خدمت مسولین محترم دانشگاه آزاد مرتبط با جلسه پیش دفاع. اینجانب برای با دوم در جلسه پیش دفاع شرکت کردم، وقتی وارد جلسه شدم در ابتدا متوجه شدم گروه داوری، با گروه قبل متفاوت است و همین مسأله موجب تضییع حق دانشجو می گردد. خواهشمندم، لااقل برنامه ای ترتیب دهید تا گروه داوری بعدی اطلاعات جلسه اول را داشته باشند و دلیل اعلام عدم کفایت دانشجو را بررسی کنند و روی ایرادات جلسه اول کار کنند. نه اینکه مجدد ایراد گرفته و حرف گروه قبلی را هم قبول نداشته باشند.

  3. سلام
    خیلی ناعادلانه هست و یک کار کارشناسی نشده متاسفانه

  4. به نام خدا
    با سلام و احترام
    پیش دفاع در کل لازم و ضروریه ولی از اون طرف هم وقتی شما یه سری شرایط رو برای تحصیل در دوره دکتری با دانشگاه می پذیری و روی اون برنامه ریزی می کنی و بعد هر روز یه چیز جدید درمیاد، جدای از وام هایی که گفتن می دن و ندادن، واقعا حق الناس به گردنشونه

  5. سلام
    خیلی بی انصافی هست که بعد چند سال کار کردن روی رساله و چاپ مقاله برای دانشجوهای قدیمی پیش دفاع به این شکل برگزار بشه
    کاش پیش دفاع رو برا دانشجوهای قدیمی به خود دانشگاه واگذار میکردند

  6. سلام به نظر من اینگونه پیش دفاع باید برای دانشجویان تازه وارد انجمن شود نه برای ما که بعد از شش سال کار روی رساله با وجود شرایط سخت کرونایی و تعطیلی کتابخانه ها حالا اینجور دانشجو را اذیت و نا امید کنند البته بعد از چند دوره که عده ای بشدت اذیت کردند تغییر رویه میدهند فقط ظلم به افرادی مثل ما میشه که الان می خواهیم دفاع کنیم . درست مثل آزمون آی پی تی که بعد اجازه دادند بعد از جامع باشه و خلاصه سختی هاست برای ما بود .

  7. با سلام و خدا قوت .
    جلسات پیش دفاع متمرکز با حضوری واحد دانشگاهی بسیار متفاوت است.داوران هر دوره با دوره بعد متفاوت است و سلیقه ها مختلف .از نظر تعداد داوران هم بسیار بیشتر از حضوری واحد دانشگاهی است تعداد شرکت در جلسه پیش دفاع تنها سه بار در غیر این صورت اخراج .خواهشمندیم با توجه به کرونا تعطیلی مرتب کتابخانه ها .سختگیری داوران با سلیقه های متفاوت حداقل درخواست افزایش تعداد جلسات شرکت در جلسه پیش دفاع است تا دانشجو بدون استرس و فشار روانی بتواند حضور به عمل اورد و نهایت پنج سال تلاش و کوشش پوچ نگردد این ظلمی بزرگ و ناعادلانه است .خواهشمندیم مساعدت فرمایید .

  8. با سلام و خدا قوت .خواهشمندیم تعداد جلسات مجاز شرکت در جلسه پیش،دفاع افزایش پیدا کند انصاف نیست کسی که پنج سال تمام در راه علم و دانش گام برداشته است با رد،شدن در جلسه پیش دفاع اخراج گردد .با توجه به سختگیری داوران کرونا و تعطیلی مرتب کتابخانه ها تنها سه بار شرکت مجاز در جلسه پیش دفاع و بعد اخراج خیلی کم و به دور از انصاف هست .

  9. با سلام و عرض خدا قوت. به نظر بنده برگزاری جلسه دفاع به این شکل و فشار آوردن به دانشجوی دکتری که چندین ماه استرس و فشار اکسپت مقاله را داشته و بعد هم میبایست فشار و استرس ناشی از جلسه پیش دفاع دکتری را تحمل نماید و آخر سر شاید بعد از گذشت زمان حداقل پنج سال مورد پذیرش واقع شود یا خیر ظلمی مضاعف است. به نظر بنده اینکار حداقل باید برای دانشجویان جدیدالورود انجام شود و دانشجو از ابتدا با فرآیند کار آشنا باشد نه برای دانشجویان قدیمی که به مراحل انتهای کار خود رسیده و اکنون با این سد مواجه هستند. خواهش بنده و سایر دانشجویان ورودی هی قبل این است که اولا فرآیند دفاع به شکل دیگری و توسط خود واحد‌های دانشگاهی انجام بشود و اگر امکان نداشت تاریخ های بیشتری برای انجام پیش دفاع در اختیار دانشجویان قرار بگیرد. با تشکر و آرزوی توفیق

    • با سلام و خدا قوت .خواهشمندیم تعداد جلسات مجاز شرکت در جلسه پیش،دفاع افزایش پیدا کند انصاف نیست کسی که پنج سال تمام در راه علم و دانش گام برداشته است با رد،شدن در جلسه پیش دفاع اخراج گردد .با توجه به سختگیری داوران کرونا و تعطیلی مرتب کتابخانه ها تنها سه بار شرکت مجاز در جلسه پیش دفاع و بعد اخراج خیلی کم و به دور از انصاف هست .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *