خانه » جذب هیئت علمی وزارت علوم » ممنوعیت جذب هیات علمی دانشگاه ها بدون انطباق با سند آمایش

ممنوعیت جذب هیات علمی دانشگاه ها بدون انطباق با سند آمایش

رئیس هیأت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: دانشگاه‌ها اگر برای اعلام نیاز در جذب هیأت علمی بر اساس آمایش آموزش عالی اقدام نکنند به آنها اجازه جذب داده نخواهد شد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

محمدعلی کی نژاد در گفتگو با خبرگزاری مهر درباره ظرفیت‌های جذب هیأت علمی در هر فراخوان گفت: سالانه حدود یک هزار نفر برای هر فراخوان جذب هیأت علمی اعلام ظرفیت می‌شود و از این تعداد حدود ۶۰۰ نفر جذب می‌شوند.

وی ادامه داد: دانشگاه‌ها اگر برای اعلام نیاز در جذب هیأت علمی بر اساس آمایش آموزش عالی اقدام کنند، ظرفیت‌های اختصاص داده شده کافی است. اگر زمانی نیاز به جذب بیشتر باشد می‌توان بر اساس برنامه، ظرفیت پذیرش را افزایش داد.

رئیس هیأت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین تاکید کرد: دانشگاه‌ها اگر برای اعلام نیاز در جذب هیأت علمی بر اساس آمایش آموزش عالی اقدام نکنند، به آنها اجازه جذب داده نخواهد شد و باید حتماً جذب بر اساس آمایش آموزش عالی صورت گیرد.

وی ادامه داد: امسال هم اگر دانشگاهی بورسیه حائز شرایط را پذیرش نکند، نمی‌تواند در آن رشته دانشجو پذیرش کند و به آن دانشگاه در آن رشته سهمیه داده نمی‌شود.

کی نژاد افزود: برخی رشته‌ها نیز هستند که احتمالاً دانشگاه‌ها به دلیل کاهش شدید دانشجو از آنها استقبال نخواهند کرد که می‌توان به برخی رشته‌های کشاورزی منابع طبیعی اشاره کرد. مطمئنا امسال دانشگاه‌ها در رشته‌های جدید و بین رشته‌ای جذب خواهند داشت.

همچنین ببینید

لغو جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی حرفه ای

لغو جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای

دانشگاه فنی و حرفه ای باید از این به بعد برای جذب هیات علمی تا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *