خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » دو برابر شدن امتیاز مقالات کرونا برای ارتقای اساتید علوم پزشکی

دو برابر شدن امتیاز مقالات کرونا برای ارتقای اساتید علوم پزشکی

وزیر بهداشت گفت: برای مشارکت هرچه بیشتر اعضای هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی در تحقیقات مرتبط با کرونا، امتیاز مقالات علمی منتشر شده برای این گروه ۲ برابر در ارتقاء محاسبه می شود.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر بهرام عین اللهی امروز در نشست کمیته علمی کشوری کرونا با اشاره به اهمیت تحقیقات کاربردی گفت: تحقیقات باید بر اساس نیاز باشد و امروز هم نیاز ما کرونا است.

وی افزود: امتیاز مقالات کرونا را برای ارتقاء اعضای هیات علمی علوم پزشکی دو برابر می کنیم و این موضوع در هیات ممیزه مرکزی وزارت بهداشت تایید خواهد شد.

عین اللهی یادآور شد: تحقیقاتی که در زمینه کرونا صورت می گیرد باید تحقیقات واقعی باشد نه تحقیقات کاذب و از کمیته علمی هم می خواهیم که یک بخش برای ارزشیابی این تحقیقات درنظر بگیرد.

وی افزود: به عنوان مثال اساتید و محققان دانشگاه های علوم پزشکی باید در این زمینه تحقیق کنند که چرا در برخی از استان ها میزان ابتلاء بالا و میزان مرگ و میر پایین یا در هر دو مورد میزان ابتلاء و مرگ و میر با نرخ صعودی مواجه ایم. این موضوع باید از سوی بهترین دانشمندان وزارت بهداشت بررسی شود.

وزیر بهداشت همچنین تاکید کرد: تمامی دانشگاه های علوم پزشکی باید به جدیدترین مقالات علمی دنیا دسترسی داشته باشند. به زبان ساده باید هر آنچه در دنیای علمی در زمینه کرونا اتفاق می افتد را از آن خبر داشته باشیم. اکنون دانشگاه ها دسترسی به مقالات به روز دارند اما اگر دانشگاهی یا مرکزی یا عضو هیات علمی این دسترسی را ندارد به کمیته علمی اعلام کند تا این دسترسی ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: باید در کشور در حوزه علمی به خودباوری و جامعه نگری برسیم. وقتی همه مقالات را می خوانیم باید بدانیم که در کشور چگونه آن را اجرا کنیم. بومی کردن دانش بسیار مهم است.

همچنین ببینید

محمدعلی زلفی‌ گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری

تصویب برنامه جامع پژوهانه پس از ابلاغ برنامه توسعه هفتم

وزیر علوم درباره طرح پژوهانه و رتبه‌بندی اساتید دانشگاه‌ها توضیحاتی ارائه داد.آخرین اخبار جذب هیات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *