خانه » اخبار دوره دکتری » تاکید سخنگوی دانشگاه آزاد بر برگزاری حضوری آزمون جامع دکتری

تاکید سخنگوی دانشگاه آزاد بر برگزاری حضوری آزمون جامع دکتری

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به درخواست دانشجویان دوره دکتری در نحوه برگزاری آزمون جامع گفت: دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی آزمون جامع دوره دکتری را برگزار کند.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

احمد حیدری در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا در پاسخ به اینکه «چرا با وجود اینکه کلاس اغلب دروس به‌صورت مجازی برگزار شده و آزمون‌ها هم مجازی بودند، قرار است امتحان جامع در پیک کرونا حضوری برگزار شود؟» اظهار کرد: امکان برگزاری آزمون جامع دانشجویان دوره دکتری به‌صورت مجازی وجود ندارد.

وی افزود: آزمون جامع دانشجویان یک آزمون کیفی است که اساتید توان علمی دانشجویان را مورد سنجش قرار می‌دهند بنابراین نیاز است که حضوری برگزار شود.

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: تعداد دانشجویان دوره دکتری که در مرحله آزمون جامع قرار دارند، در هر واحد دانشگاهی کم است، بنابراین واحدها می‌توانند با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی این آزمون را برگزار کنند.

حیدری بیان کرد: در این مدت اخیر آزمون‌های متعددی در کشور با حضور میلیونی متقاضیان بدون مشکلی خاص برگزار شد، بنابراین دانشگاه آزاد اسلامی با وجود امکاناتی که در اختیار دارد می‌تواند این آزمون را بدون هیچ چالشی برگزار کند.

وی اضافه کرد: طرح تعاون استانی برای دانشجویان دوره دکتری اجرایی می‌شود. بر اساس این طرح، اگر دانشجویی شهر محل زندگی با شهر محل تحصیلش متفاوت است، بنا به هماهنگی‌هایی که با معاونان آموزشی استان‌ها انجام شده، می‌تواند سؤالات را در شهر سکونتش پاسخ دهد تا در این شرایط کرونایی، نیازی به رفت‌وآمد دانشجویان نباشد.

وی با بیان اینکه آزمون جامع یکی از اصلی‌ترین مراحل تحصیلی دوره دکتری است، افزود با توجه به اهمیت علمی این آزمون، به‌هیچ‌وجه نمی‌توان آزمون جامع را شفاهی برگزار کرد یا اصلاً برگزار نکرد. چراکه درس دوره دکتری تخصصی ناتمام می‌ماند. پس حتماً قوانین باید رعایت شود و آزمون جامع به‌صورت کتبی برگزار شود.

به گزارش آنا، اخیراً تعدادی از دانشجویان دوره دکتری دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به برگزاری حضوری آزمون جامع معترض و خواستار برگزاری مجازی این آزمون شده‌اند. این اعتراض در پی دستورالعمل دانشگاه آزاد اسلامی برای برگزاری حضوری آزمون جامع در شهرهای قرمز ایجاد شده است. دانشگاه آزاد اسلامی پس از تعویق آزمون جامع در تیرماه، تصمیم گرفت که آزمون جامع دانشجویان در شهرهای قرمز را تا قبل از هفته اول شهریورماه برگزار کند.

با وجود اعتراض دانشجویان هم‌اکنون دانشگاه آزاد اسلامی تصمیم گرفته است که این آزمون را در هفته‌های سوم یا چهارم شهریورماه برگزار کند.

در این میان ستاد ملی مبارزه با کرونا که به‌عنوان متولی ساماندهی بیماری کرونا در کشور شناخته می‌شود، دانشگاه آزاد اسلامی را از برگزاری آزمون جامع منع نکرده و معتقد است هر نهادی که می‌خواهد آزمونی را برگزار کند ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی است و اگر نتواند پروتکل‌ها را رعایت کند باید آزمون لغو شود نه اینکه نحوه برگزاری آزمون تغییر کند.

حال عده‌ای با وجود تدابیری که دانشگاه آزاد اسلامی اندیشیده مدام تغییر نحوه برگزاری آزمون جامع را عنوان می‌کنند.

همچنین ببینید

رتبه بندی ISC

تصویب معیارهای جدید رتبه بندی ISC دانشگاه ها

معیارهای جدید رتبه‌بندی ملی دانشگاه‌های کشور (ISC) توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به تصویب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *