خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » لزوم نگاه تحولی به فرآیند ارتقای اساتید

لزوم نگاه تحولی به فرآیند ارتقای اساتید

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق گفت: اساتید در سیستم آموزشی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور به کارخانه تولید مقاله تبدیل شده و از این رو گره زدن مقالات و تحقیقات به فرآیند ارتقای اساتید، نیازمند نگاه تحولی است.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

عباس گوهری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا با اشاره به اینکه در سیستم آموزشی کشور در حال حاضر فقط کمیت مبنای ارتقای اساتید است، خاطر نشان کرد: هر استادی با چاپ ۵ تا ۶ مقاله ارتقا پیدا می کند ولی این مقالات مشکلی را حل یا معضلی رفع نکرده و در نهایت تنها بازتابی که این نوشتن داشته، چاپ در مجلات بوده و میزان آمار خوانندگان فصلنامه‌های علمی-پژوهشی که معمولا تعداد زیادی نیستند نیز ضرورت دارد.

وی در ادامه افزود: آیا تنها راه آزمودن کیفیت یک استاد، نوشتن مقاله است؟ و آیا استاد با نوشتن مقاله وظایف خود را انجام داده است؟ چرا ارتقاء فرآیند اساتید هیئت علمی را منوط به انجام فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی در انجمن‌های علمی نمی‌کنیم؟

گوهری با بیان اینکه شاگرد پروری در سیستم آموزشی فعلی اهمیت خود را از دست داده، اظهار کرد: تا مادامی که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری راه خودش را به همین منوال رفته و اصلاحات ساختاری انجام ندهد و تا زمانی که نظام رشد و ارتقای اساتید اینگونه است تحولی رخ نداده و هیچ تحقیقات کاربردی اجرا نمی‌شود.

رئیس واحد تهران شرق با تشریح اینکه، بارها و بارها گفته شده استاد تمام کم نداریم ولی مسئله حل نشده هم کم نیست.ادامه داد: استاد دانشگاه در یک شهر و یا منطقه دور افتاده، هیچ تأثیری در تحول و فعالیت‌های مردم و جوانان آن منطقه ایفاء نمی‌کند و به‌همین دلیل نیز شاهد این حجم از شبیخون فرهنگی، شکاف بین نسلی، اقتصادی و غیره هستیم.

همچنین ببینید

فرصت‌ مطالعاتی هیات علمی جامعه و صنعت

شرکت هزار عضو هیات علمی در فرصت‌های مطالعاتی جامعه و صنعت

مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم از شرکت حدود هزار نفر از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *