خانه » اخبار دوره دکتری » برگزاری حضوری آزمون جامع دکتری آزاد در هفته‌ سوم و چهارم شهریور

برگزاری حضوری آزمون جامع دکتری آزاد در هفته‌ سوم و چهارم شهریور

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: نحوه برگزاری دوره دکتری تخصصی دانشگاه آزاد بر اساس قانون است و در هفته سوم و چهارم شهریور امسال به صورت حضوری برگزار می‌شود.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

احمد حیدری سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با فارس درباره گلایه برخی دانشجویان دوره دکتری به نسبت به برگزاری حضوری آزمون جامع، اظهار کرد: دانشجویان دوره دکتری تخصصی باید مراحلی را جهت اخذ مدرک طی کنند که یکی از این مراحل، آزمون جامع است.

معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد با بیان اینکه برگزاری آزمون جامع براساس قوانین و آیین‌نامه‌های موجود است، گفت: برگزاری آزمون اختیاری نیست که بخواهیم حذف کنیم و همچنین در آیین‌نامه آمده که به صورت کتبی باید برگزار شود، بر همین اساس اینکه درخواست می‌شود آزمون جامع برگزار نشود یا تستی شود، امکان‌پذیر نیست.

حیدری با تأکید بر اینکه آزمون جامع در هفته سوم و چهارم شهریور برگزار می‌شود، افزود: تعداد دانشجویان دکتری محدود است و همه هم در یک زمان آزمون جامع نمی‌دهند چرا که همه افراد باید همه دروس را پاس کرده باشند. به عبارت دیگر در یک واحد دانشگاهی نهایتا بین ۲۰ تا ۵۰ دانشجو برای آزمون جامع داریم که با رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌ها، امکان برگزاری آزمون هست.

وی ادامه داد: از سوی دیگر ممکن است فردی امکان حضور در دانشگاه محل تحصیل را نداشته باشد که شرایطی را فراهم کردیم تا در دانشگاه محل زندگی، آزمون دهد و نیاز به جابجایی نیست.

سخنگوی دانشگاه آزاد با اشاره به اینکه آزمون جامع در برخی استان‌ها برگزار شده تصریح کرد: ان‌شاءلله این آزمون در موعد مقرر(هفته سوم و چهارم شهریور) برگزار خواهد شد.

همچنین ببینید

رتبه بندی ISC

تصویب معیارهای جدید رتبه بندی ISC دانشگاه ها

معیارهای جدید رتبه‌بندی ملی دانشگاه‌های کشور (ISC) توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به تصویب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *