خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » لزوم تعامل نظام ارتقاء اعضای هیئت علمی با صنعت

لزوم تعامل نظام ارتقاء اعضای هیئت علمی با صنعت

مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت و جامعه وزارت علوم گفت: نظام ارتقاء اعضای هیئت علمی باید به تعامل با صنعت کمک کند.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

محمدسعید سیف، در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا درباره وضعیت ترفیع رتبه و ارتقای اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های همیشگی این بوده که مسیر ترفیع و ارتقا طوری باشد که حتی الامکان به تعامل و همکاری بیشتر اعضای هیئت علمی با جامعه و صنعت کمک کند.

وی افزود: وزارت علوم سعی دارد تا در خصوص همکاری اعضای هیئت علمی با صنعت تمهیداتی منسجم بیندیشد و بازنگری‌هایی انجام دهد. اگرچه در حال حاضر خود دانشگاه‌ها هم در این زمینه اختیارات خوبی را بر عهده دارند و می‌توانند شاخص‌ها و معیارهایی را مصوب کنند.

سیف تصریح کرد: از آن جایی که دانشگاه‌ها خودشان با مسائل ملی و استانی کشور ارتباط دارند می‌توانند در صورت احساس نیاز یا در صورت مشاهده هرگونه فایده دو جانبه در زمینه ارتباط بیشتر دانشگاه‌ها با محیط اطراف در آئین‌نامه‌های مرتبط تغییرات یا موارد تکمیلی را با طی مراحل قانونی داشته باشند.

مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت و جامعه وزارت علوم ادامه داد: در حال حاضر وضعیت ترفیع رتبه و ارتقای اعضای هیئت علمی در دانشگاه‌ها متفاوت بوده و برخی از دانشگاه‌ها در این زمینه امتیازات جدی‌تری قائل می‌شوند و همکاری‌های مرتبط در این زمینه را بیشتر مورد تاکید قرار داده‌اند.

سیف با بیان اینکه مناسب است طرح‌های پژوهشی اعضای هیئت علمی و دانشگاه‌ها مرتبط با نیاز کشور انجام شوند، تاکید کرد: اعضای هیئت علمی و استادان در زمینه ارتباط با جامعه و صنعت می‌توانند روش‌های مختلفی را به‌کار بگیرند و با این همکاری‌ها اثربخشی مفید و کمک به بهبود شرایط کشور را داشته باشند.

همچنین ببینید

حضور ۶۶۵ بانوی پژوهشگر ایرانی پراستناد در میان پژوهشگران پراستناد کشور

حضور ۶۶۵ بانوی پژوهشگر ایرانی پراستناد در میان پژوهشگران پراستناد کشور

بانوان پژوهشگر ایرانی با کسب بیش از ۱۳ درصد سهم از پژوهشگران پراستناد کشور، در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *