خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » اظهارنظر یک عضو کمیسیون آموزش درباره تبدیل وضعیت اعضای هئیت علمی پیام نور

اظهارنظر یک عضو کمیسیون آموزش درباره تبدیل وضعیت اعضای هئیت علمی پیام نور

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در مجلس شورای اسلامی ابراز عقیده کرد: حب و بغض‌های سیاسی در حوزه ریاست دانشگاه پیام نور در تبدیل وضعیت اعضای هیئت علمی به حالت کارمندی تاثیرگذار است.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

حجت الاسلام احمد حسین فلاحی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: گاهی اوقات برخی پیگیری‌ها از حوزه ریاست دانشگاه پیام نور دچار حاشیه می‌شود و تعیین تکلیف این پرونده‌ها با حب و بغض انجام می شود که در خواست داریم پیگیری این پرونده ها یک ماه تمدید شود چرا که دولت جدید نگاهی واقع بینانه دارد.

 وی اضافه کرد: در کل کشور نزدیک به یک هزار پرونده اساتید برای تعیین تکلیف از حالت هیئت علمی به کارمندی مورد بررسی قرار گرفت که بسیاری از اساتید مشکلاتشان حل شد.

وی افزود: از یک هزار پرونده‌ای که در کل کشور مورد بررسی قرار گرفت، ۱۴۸ پرونده برای تعیین تکلیف باقی ماند که ۱۰ نفر از آنها نیز مشکلشان برطرف شد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی از این تعداد پرونده سه نفر از اعضای هیئت علمی در همدان به حالت کارمندی باید تبدیل وضعیت شوند که پیشنهاد دادیم پیگیری این موضوع تا یک ماه آینده تمدید شود چرا که دولت جدید نگاهی متفاوت خواهد داشت و ممکن است سایه سیاسی بر روی آنها وجود داشته باشد، در حالیکه دولت جدید نگاهی واقع بینانه به آنها خواهد داشت.

وی با بیان اینکه بهانه‌های مختلفی برای این اساتید آورده شده، تصریح کرد: به برخی از اساتید بهانه معدل پایین را آوردند، در حالیکه در آن زمان بر اساس قانون این افراد مورد پذیرش قرار گرفتند و کاری خلاف قانون انجام نداده‌اند و حتی برخی از آنها مدرکی با معدل بالا ارئه دادند.

فلاحی افزود: در برخی موارد بهانه ارائه مدرک از دانشگاه آزاد را آوردند که این اساتید مدرک دیگری را ارائه دادند و به شرط آنها عمل کردند.

نماینده مردم همدان و فامنین تأکید کرد: برخی اساتید در مدت زمان فعالیت خود کارهای پژوهشی انجام نداده‌اند که برای آنها کاری نمی‌توان انجام داد، اما ارائه مدرک با معدل پایین و مدرک‌های ارائه شده بر اساس قانون بوده و آنها کاری خلاف قانون انجام نداده‌اند، بنابراین وزارت علوم شرط معدل بالا و مدرک دکتری برای جذب اعضای هیئت علمی را در آینده باید در نظر بگیرد چرا که تمامی این اساتید به قانون عمل کرده‌اند.

وی گفت: بر اساس قانون برخی اساتید دارای شرایط ایثارگری هستند که درقانون استثناهایی برای آنها وجود دارد و آنها نیز بر اساس قوانین موجود عضو هیئت علمی هستند.

حجت الاسلام و المسلمین فلاحی با بیان این‌که در شرایط موجود دانشگاه پیام نور نیازی به جذب هیئت علمی جدید ندارد، تصریح کرد: دانشگاه پیام نور پاسخگوی نیروهای موجود باشد کفایت می‌کند و نیازی به جذب نیروی هیئت علمی جدید نیست.

همچنین ببینید

محمدعلی زلفی‌ گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری

تصویب برنامه جامع پژوهانه پس از ابلاغ برنامه توسعه هفتم

وزیر علوم درباره طرح پژوهانه و رتبه‌بندی اساتید دانشگاه‌ها توضیحاتی ارائه داد.آخرین اخبار جذب هیات …

یک دیدگاه

  1. کسی که معدل پایین داره اصلا چرا باید جذب بشه؟ من خودم لیسانس شریف خوندم و معدلم ۱۴.۲۸ شد. دقیقا در کارنامه بنده درج شده میانگین معدل دانشکده خودم در زمان فارغ التحصیلی ۱۴.۳۶ و جالبه میانگین معدل فارغ التحصیلان کل دانشگاه در آن سال ۱۳.۷۷ هست (سال ۸۷). این بدان معناست مثلا در رشته ای مثل برق شریف، که برترین رشته آن زمان بود و از ۱۰۰ نفر اول کنکور ریاضی بالغ بر ۸۰ نفر این رشته را می زدند در کنار المپیادیها، بیش از نصف این افراد نخبه، معدل زیر ۱۴ داشتند! گرچه همه این افراد (به جرات میتونم بگم بالای ۹۵درصدشون) الان امریکا یا کانادا هستند. بنابراین واقعا فرق داره کسی از این دانشگاه یا دانشگاههایی مثل امیرکبیر، تهران یا علم و صنعت (دانشگاههای درجه A) فارغ التحصیل میشه با کسی که مثلا معدل ۱۲ داره از دانشگاه آزاد دارغوزآباد و هیات علمی هم شده! ضمن اینکه در سازمان سنجش، ضریب معدل اعمال میشه. دقیقا در کارنامه کنکور ارشد یا دکتری بنده بجای ۱۴.۲۸ معدل را ۱۷.۱۴ درج کرده بودند، یعنی چیزی حدود ۲۰درصد افزایش که تراز بشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *