خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » صدور حکم اخراج ۱۱۵ نفر از اساتید دانشگاه پیام نور

صدور حکم اخراج ۱۱۵ نفر از اساتید دانشگاه پیام نور

مرکز جذب وزارت علوم شرایط هیأت علمی بودن ۱۱۵ نفر از اعضای هیأت علمی پیمانی مشروط دانشگاه پیام نور را تأیید نکرد. این افراد یا باید به کارمندی تغییر وضعیت داده و یا قطع همکاری کنند.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری مهر، مرکز جذب وزارت علوم شرایط هیأت علمی بودن ۱۱۵ نفر از اعضای هیأت علمی پیمانی مشروط و یا دستیار علمی دانشگاه پیام نور را که با فراخوان خود وزارتخانه در سال‌های ۹۱ و ۹۲ و یا قبل از آن بصورت هیأت علمی پیمانی بعد از فرایند و رقابت و مصاحبه‌های متعدد عمومی و تخصصی جذب دانشگاه پیام نور شده بودند تأیید نکرد و آنها را فاقد احراز صلاحیت لازم دانست.

این افراد باید نامه عدم احراز صلاحیت خود را تا امروز ۳۰ تیرماه امضا و درخواست تبدیل به عضو غیر هیأت علمی (کارمند) را ارائه دهند.

در حالی مرکز جذب وزارت علوم شرایط هیأت علمی بودن و استخدام این اساتید را رد کرده است که برخی از آنها بین ۸ الی ۱۵ سال سابقه تدریس و به عنوان عضو هیأت علمی با مرتبه مربی در دانشگاه پیام نور را دارند.

یکی از این اعضای هیأت علمی پیمانی مشروط دانشگاه پیام نور در این خصوص گفت: ما ۱۱۵ نفر عضو علمی پیمانی مشروط و دستیاران آموزشی دانشگاه پیام‌نور هستیم که در سال‌های ۹۱ و قبل از آن، از طریق فراخوان رسمی وزارت علوم با مدرک کارشناسی ارشد استخدام و پس از شرکت در چندین مصاحبه علمی و عمومی و تخصصی و طی مراحل استخدامی بعنوان عضو علمی وارد بدنه دانشگاهی کشور شدیم و دانشگاه در بدو استخدام تعهد عدم تحصیل در مقطع دکتری را از ما اخذ نمود.

وی ادامه داد: پرونده‌های ما در هیأت جذب سازمان مرکزی دانشگاه تأیید شد ولی به دلایل مبهمی که حتی با چندین بار مراجعه حضوری به معاونت جذب وزارت علوم از دلیل اصلی عدم تأیید پرونده‌ها مطلع نشدیم، البته تأخیر در ارسال پرونده‌ها و عدم پیگیری وزارت خانه تا اواخر سال ۹۷ نیز مشکل را چند برابر کرده است.

این عضو هیأت علمی دانشگاه پیام نور افزود: یکی از مشکلات دیگر اینکه پرونده‌های ما در هیأت مرکزی جذب وزارت علوم بر اساس شاخص‌های سال ۹۷ (در شاخص‌های سال ۹۷ شرایط جدیدی غیر از شرایط استخدام بدوی گنجانده شده بود.) ارزیابی و در دو مرحله رد شد. در حالی که جذب ما طبق قوانین قبلی موجه است و قانون عطف به ما سبق نمی‌شود و این کار کاملاً ناعادلانه و غیرمنصفانه است. ولی متأسفانه کسی جوابگوی ما نبود.

وی ادامه داد: ناگفته نماند که اکثر ما تمام شاخص‌های مثبت زمان استخدام بعنوان عضو هیأت علمی را از بین انبوه متقاضیان داشتیم ولی متأسفانه به دلایلی به ناحق رد شدیم.

این عضو هیأت علمی پیام نور ادامه داد: این آرا اعتراض و پرونده‌های ما به هیاتِ عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شد، هیأت عالی جذبِ شورای مذکور پرونده‌های ما به دلیل عدم اخذ مدرک دکتری و بعضاً دانشجوی دکتری رد کرد.

وی افزود: حال پرونده‌های ما ۱۱۵ نفر اعضای علمی پیمانی مشروط و دستیار آموزشی در وزارت علوم است و شورای عالی انقلاب فرهنگی به ما می‌گوید جهت حل مشکل خودتان به سازمان مرکزی دانشگاه و معاونت جذب وزارت علوم مراجعه کنید، سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور به ما می‌گوید سعی خودمان را می‌کنیم که مشکل حل شود ولی کار زیادی از دست ما ساخته نیست، وزارت علوم هم به ما می‌گویند پرونده‌های شما می‌بایست در شورای عالی انقلاب فرهنگی تأیید می‌شد و متأسفانه کسی جوابگوی ما نیست.

این عضو هیأت علمی دانشگاه پیام نور افزود: لازم به ذکر است با اعمال مصوبه ۲۴۱ هیأت اجرایی جذب وزارت علوم مشکل جذب و استخدام نزدیک به ۷۰۰ عضو علمی دانشگاه پیام نور که چنین مشکلی داشته و قبل از سال ۹۰ جذب شده بودند بدون بررسی پرونده‌ها در هیأت مرکزی جذب وزارت علوم انجام شد، که آن مصوبه نیز می‌تواند برای ۱۱۵ نفر باقیمانده اعمال گردد.

محمد علی کی نژاد رئیس هیأت عالی جذب وزارت علوم در گفتگو با خبرنگار مهر در این خصوص گفت: هیأت علمی بودن این افراد را مرکز جذب تأیید نکرده است (ماده ٢١) با درخواست پیام نور پرونده‌های رد شده در این ماده در هیأت عالی (ماده ١۵) مطرح شد این افراد که کارشناس ارشد و دانشجوی دکتری هستند و هیأت علمی بودن تأیید نشد.

وی ادامه داد: موضوع کارمند خارج از وظایف هیأت علمی است و به موضوع غیر هیأت علمی و کارمند شدن این افراد دانشگاه باید جوابگو باشد.

به گزارش مهر، پیگیری در خصوص رد صلاحیت این ۱۱۵ عضو پیمانی مشروط دانشگاه پیام نور از وزارت علوم تا کنون بی پاسخ مانده است.

همچنین ببینید

محمدعلی زلفی‌ گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری

تصویب برنامه جامع پژوهانه پس از ابلاغ برنامه توسعه هفتم

وزیر علوم درباره طرح پژوهانه و رتبه‌بندی اساتید دانشگاه‌ها توضیحاتی ارائه داد.آخرین اخبار جذب هیات …

۱۹ دیدگاه

  1. کارمندان واعضای علمی پاره تن همدیگرند،یک روح هستند در دوجسم، هرکسی که سعی میکنه اختلاف وفتنه انگیزی کنه قطعا روح وروان ناسالم ومریضی داره وباهمه افراد دور و ورش مشکل داره

  2. دوستان من مگه از کارمندان حمایت کردم؟ من خودم ۲ساله هیات علمی دانشگاه دولتی شهرمون شدم. البته با اینکه از دانشگاه دولتی تهران دکترای مهندسی گرفتم و از بدو قبولی در مقطع دکترا، حق التدریسی کار کردم، بعد ۲ سال کش و قوس در نهایت جذب شدم. دوستان صمیمی بنده در دانشگاه ازاد و پیام نور هستند و بشدت ناراحتند. چرا که رسمی نیستند و هر لحظه ممکنه به مشکل بربخورند. در ارتباط با حرف دوستمون عرفان هم بگم موافقم با شما. دانشگاه اصلا قادر به جذب دانشجو نیستند، چراکه مگه دانشجو … هست پول بده بره دانشگاه، درحالیکه دانشگاههای دولتی ظرفیت خالی دارند. مشکل از جمعیت دانشجویی کشورمون هست و هر چه زمان بگذره بنظرم بدتر میشه. ضمنا امیرحسن جان شک نفرمایید کارمندها هم از دانشگاهها اخراج میشند اگر اوضاع وخیم بشه. بیشک برخورد با اساتید دانشگاه بسیار بهتر از اونهاست. بله دوست بنده هم ۶ حقوق میگیره با اینکه مدیرگروه هست. نظر من اینه بفکر کاری دیگه هم باید بود..

  3. ظاهرا کارمندان دانشگاه پیام نور از این تصمیم نابخردانه خرسندتر از همه هستند!!! جای تعجبه! کارمندان دانشگاه که هم حقوق و مزایای بیشتر و هم کار کمتر نسبت به اعضای هیأت علمی دارند و در این دوران کرونا هم که تمام بار دانشگاه بر دوش اساتید و هیأت علمی بوده و ۸۰ درصد کارمندان یا کارشون رو به درستی انجام نمیدادند یا اصلا حضور نداشتند چه سودی می برند؟ گویا این خصومت و.. ناشی از بار علمی و جایگاهی است که اعضای هیأت علمی دارند و کارمندان ندارند وگرنه هر کسی جای خود نشسته و مسوولیت خودش رو انجام میده.

  4. کاش اطلاعات کامل داشتی بعد حرف میزدی. من ۱۴ سال است که عضو علمی هستم و از کارمندانی که همزمان با من وارد دانشگاه شدن کمتر حقوق میگیرم . در یافتی من ۵ ملیون ۲۰۰ است بدون اطلاع کامل حرف نزنید . از قدیم گفتند گلو ۴۰ پله دارد یعنی قبل حرف زدن باید چند بار حرف را سنجید بعد گفت .

  5. بله مخصوصاً در استان شما.

  6. درمورد چیزی که هیچ اطلاعی نداری زود قضاوت نکنید

  7. اکثر این اعضای محترم هیات علمی بیش از یک دهه فعالیت آموزشی پژوهشی در مناطق و شهرهای محروم کشور در سابقه خود دارند. این افراد اتفاقا در زمان خود جزو دانشجوهای برتر در رشته تحصیلی خود بوده اند که با انجام مصاحبه وارد شده اند و اتفاقا بیشتر آنها بدون پارتی و نفوذ می باشند که دچار این سرانجام شده اند. در واقع باقیمانده ۸۰۰ عضو علمی هستند که کار آنها با یک مصوبه و نفوذ و سفارشات درست شد. علاوه بر تدریس در کارهای اجرایی، راه اندازی و جذب کمکهای مردمی نقش فعالی داشته اند. از انصاف بدور است چنین برخورد و اظهار نظرهای هدایت شده. پیش خودم فکر میکنم خود مسولین دانشگاه چنین دیدگاه هایی را بیان کرده اند. یا حق

  8. سلام
    خیلی خوبه که تا کاملا احاطه به مطلبی نباشه نظر ندهیم
    هر دانشگاهی برای گرفتن هیات علمی قوانین و چارچوبی داره هر چند امکان داره تعداد معدودی هم بدون این فیلترها جذب شده باشند که قطعا جز این تعداد نیستن بنده اطلاع دارم

  9. بزرگوار سلام داره میگه این افراد با فراخوان جذب شدن یعنی امتحان دادن
    قضاوت نکنیم

  10. باشه خوبه ، انشاله بعد بیست سال هیئت علمی نباشه ،دانشجو نباشه ، بگن اقا کارمند بیا بیرون ، ان وقت هم اینو می گی.

  11. سلام درسته هیئت علمی که سالی یک بار هم در دانشگاه حاضر نمیشه و ماهی ۱۵میلیون حقوق می گیره نه بار علمی دانشگاه را بالا می برد نه چیز دیگه فقط هزینه هست ما کارمند فقط باید دانشگاه دانشجو جذب کنیم که آقایون حکم هایشون بشه مثل وزارت بهداشت خیلی هم خوبه خدا کنه اتفاق بیفته

    • دوسال کروناست و شمای کارمند یه خط در میون تعطیلی و با مجازی شدن دانشگاه تمام کار آموزش دانشگاه اعم از برنامه ریزی، تشکیل کلاس، برگزاری امتحان پایان ترم و ثبت غیبت و .. بر عهده هیات علمی گذاشته شده ، شرایط کرونا نشان داد که می توان دانشگاه را با تعداد کارمند خیلی کمتری اداره کرد

    • امیرحسین مروتی معز

      اولاً، اعضای هیات علمی ۴۰ ساعت در هفته در دانشگاه حضور دارند ثانیا حقوق کارکنان بیش از یک سال است که ۵۰ درصد اضافه شده در صورتی که حقوق اعضای هیات علمی ۳۰ درصد (همسان‌سازی)

  12. من فکر میکنم با توجه به شرایط آموزش کشور و عدم استقبال حتی یک درصدی از مقاطع کارشناسی دانشگاههای آزاد و پیام نور، و با توجه به ندادن مجوز مقاطع ارشد و دکتری به دانشگاه ازاد که تا الان هم بشکل کاملا غیرقانونی این مجوزها را داشتند (مثلا گروهی ۴ تا هیات علمی هستند و همه استادیار اما مجوز مقطع دکتری دارند!) این دانشگاهها بزودی بشکل کامل منحل میشند و اعضای هیات علمیشون هم یا اخراج یا تبدیل به کارمند با حقوق ۵میلیونی میشند. اساتید مربوطه حتما این اخطار را جدی بگیرید و بفکر اینده خونوادتون باشید.

    • خیلی فکر نکن ، اگه اعضای علمی مازاد باشند که کارمند دانشگاه صد بار مازاد هست، استاد و دانشجو نباشه ، کارمند دانشگاه می خواد سر کی را نگه داره.

    • با کاهش اعضا علمی دانشگاه مطمئنا دانشگاه هم قادر به جذب دانشجو نخواهد بود و به طور کامل نابود می شود دیگر نیازی به کارمتد هم ندارد…..زمزمه های جذب دانشجو بر اساس تعداد هیات علمی را گویا کارمندان نشیده اند

    • امیرحسین مروتی معز

      ما اعضای هیات علمی از تذکر شما سپاسگزاریم!! فقط چرا حقوق ۵ میلیونی؟؟! الان که کارکنان بیشتر از اعضای هیات علمی حقوق می‌گیرند!!؟!

    • الان ما در دانشگاه پیام نور کارمند با مدرک دیپلم داریم که فیش حقوقیش ۱۳ ملیون تومان است . بهتر است یک سوزن به خودت بزنی بعد یک جوالدوز یه همسایه .

      • در آینده خواهید دید. من کاملا موافقم دانشگاههای بسیار سطح پایینی مثل پیام نور و غیرانتفاعی هر چه سریعتر منحل بشه. بحث این نیست که یه عده ممکنه بیکار بشند. ما باید کیفیت اشتغال را در کشور بالا ببریم. همانطورکه باید شرکتهای ایران خودرو و سایپا از بین برند و دست خصوصی بیوفته و کیفیت بالاتری را ببینیم. ضمنا چه شما دوست داشته باشی چه نه، بزودی این اتفاقات میوفته. یه سری دانشجوی سطح پایین و اساتید ضعیف چرا باید در پیام نور و غیرانتفاعی ها و بعضی آزادها جمع بشند که مملکت به اینجا برسه. شما بچتو بفرستی آزاد و پارتی هم نداشته باشی، احتمال کار پیدا کردنش صفر مطلقه. ضمنا دوست عزیز من در دانشگاه دولتی استادیار پایه ۴ هستم و حقوقم از ۸ تومن رسید به ۱۷ با تصویب همسان سازی و طرح ویژه تمام وقت. دو روز هم در هفته بااجازتون دانشگاه میریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *