خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » رشد هزار برابری شرکت‌های دانش‌بنیان هیئت‌علمی در دانشگاه آزاد

رشد هزار برابری شرکت‌های دانش‌بنیان هیئت‌علمی در دانشگاه آزاد

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد از رشد هزار برابری شرکت‌های دانش‌بنیان اعضای هیئت‌علمی در این دانشگاه خبر داد و گفت: دانشگاه آزاد از فعالیت‌های فناورانه اساتید حمایت می‌کند.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری آنا، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی با اشاره به رشد صعودی تأسیس شرکت‌های اعضای هیئت‌علمی در دانشگاه آزاد، اظهار کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان اعضای هیئت‌علمی در سال ۹۸، ۲۰ شرکت بیشتر نبود که این میزان در سال ۱۴۰۰ به ۲۰۰۰ شرکت افزایش یافته است این عدد به‌سرعت همچنان رو به رشد است.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد افزود: اساساً سیاست دانشگاه تشکیل شرکت‌های هیئت‌علمی است چراکه تأسیس این شرکت‌ها توسط هیئت‌علمی، دانشگاه را به حرکت درمی‌آورد.

این مقام مسئول دانشگاه آزاد با اشاره به فعال شدن چرخه پژوهش و فناوری در میان اساتید و دانشجویان به‌واسطه راه‌اندازی این شرکت‌ها گفت: بر اساس آمارهایی که در اختیار داریم، هر شرکت هیئت‌علمی ۳۰ تا ۵۰ دانشجوی تحصیلات تکمیلی را مشغول به کار می‌کند.

دهقانی با اشاره به حمایت دانشگاه آزاد از اعضای هیئت‌علمی فناور در دانشگاه آزاد گفت: در راستای آیین‌نامه حمایت از فعالیت فناورانه اعضاء هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی، در صورتی که اعضا اقدام به کارآفرینی و ایجاد اشتغال تمام‌وقت برای دانش‌آموختگان یا کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی با قرارداد سالیانه با معیار لیست بیمه کنند، به ازای هر نفر اشتغال سالیانه معادل ۵۰ درصد امتیاز اجرایی در ترفیع سالیانه یا حذف ۲۰ درصد ساعت حضور بر اساس مرتبه علمی در هر ترم یا معادل ۵۰ درصد امتیاز پژوهشی در ترفیع سالیانه در نظر گرفته خواهد شد.

وی ضمن بیان این مطلب که دانشگاه آزاد، موتور فناوری دانشگاه را همین شرکت‌های هیئت‌علمی می‌داند، خاطرنشان کرد: با تسهیلاتی که معاونت فناوری برای شرکت‌ها در نظر گرفته خوشبختانه شاهد رشد هزار برابری آن‌ها در ۲ سال و نیم اخیر بوده‌ایم.

دهقانی با اشاره به راه‌اندازی صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه گفت: در مدت ۴ ماهه گذشته که این صندوق راه‌اندازی شده، ۲۰ میلیارد تومان حمایت و ضمانت‌نامه به طرح‌های فناورانه تخصیص داده شده که این یک عدد شاخص و خوبی است.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد بیان کرد: در حال حاضر اولویت صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه اختصاص اعتبار به شرکت‌های هیئت‌علمی است؛ همچنین اولویت تخصیص فضاهای دانشگاهی کارگاهی و آزمایشگاهی را به شرکت‌ها دادیم؛ حتی اولویت واگذاری آزمایشگاه‌های دانشگاه به‌صورت قراردادهای یک‌ساله به شرکت‌ها داده شده است.

همچنین ببینید

فرصت‌ مطالعاتی هیات علمی جامعه و صنعت

شرکت هزار عضو هیات علمی در فرصت‌های مطالعاتی جامعه و صنعت

مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم از شرکت حدود هزار نفر از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *