خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » انتقاد معاون مالی و اداری دانشگاه خواجه نصیر از میزان حقوق اعضای هیات علمی

انتقاد معاون مالی و اداری دانشگاه خواجه نصیر از میزان حقوق اعضای هیات علمی

معاون مالی و اداری دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: میزان فعلی حقوق اعضای هیئت علمی وزارت علوم رضایت بخش نیست.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

عبدالمجید خشنود معاون مالی و اداری دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی  در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره حقوق اعضای هیئت علمی اظهار کرد: یک مصوبه‌ای در خصوص همسان سازی حقوق اعضای هیئت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اعضای هیئت علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابلاغ شده بود.

او افزود: همسان سازی حقوق اعضای هیئت علمی وزارت علوم با وزارت بهداشت اتفاق خوبی بود و با پیگیری همکاران هیئت علمی و مسئولان وزارت علوم مصوب شد تا افزایشی در میزان حقوق اعضای هیئت علمی در نظر گرفته شود که این امر محقق شد، اما میزان آن زیاد نبود.

خشنود تصریح کرد: قانون همسان سازی حقوق اعضای هیئت علمی وزارت علوم با وزارت بهداشت دارای ۲ بخش است که بخش اولیه آن شامل تمامی اعضای هیئت علمی بوده و در اوایل خرداد همه دانشگاه‌ها این بخش را اجرا کردند، اما از آن جایی که بخش دوم آن دارای آئین نامه ویژه‌ای است؛ بنابراین شامل تمامی اعضای هیئت علمی نشده است.

معاون مالی و اداری دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی ادامه داد: نوک پیکان تمامی فعالیت‌های مدیریتی حوزه علم و فناوری دانشگاه‌ها اعضای هیئت علمی هستند که در صورت کاهش حقوق آن‌ها تصمیم به مهاجرت می‌گیرند و طی سال‌های گذشته این امر بیش از پیش شده است.

خشنود اضافه کرد: همکاران اعضای هیئت علمی از وضعیت فعلی حقوق به هیچ عنوان رضایت نداشته اند و این امر باعث کاهش فعالیت و انگیزه آن‌ها و افزایش مهاجرت آن‌ها شده است.

معاون مالی و اداری دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: بایستی دولت آتی و وزارت علوم با نگرش بهتر مسائل معیشتی و رفاهی اعضای هیئت علمی را در اولویت قرار دهند تا به اینصورت آن‌ها هم با انگیزه بیشتری برای پیشرفت همه جانبه کشور تلاش کنند.

همچنین ببینید

فرصت‌ مطالعاتی هیات علمی جامعه و صنعت

شرکت هزار عضو هیات علمی در فرصت‌های مطالعاتی جامعه و صنعت

مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم از شرکت حدود هزار نفر از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *