خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » بررسی موانع افزایش حقوق اساتید دانشگاه ها در ستاد نقشه جامع علمی کشور

بررسی موانع افزایش حقوق اساتید دانشگاه ها در ستاد نقشه جامع علمی کشور

قائم مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور گفت: افزایش حقوق و مزایای استادان دانشگاه‌ها و موانع تقلیل و کسر حقوق آنها در ستاد نقشه جامع علمی کشور بررسی شد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

منصور کبگانیان در گفتگو با خبرگزاری مهر با اشاره به افزایش حقوق و مزایای استادان دانشگاه‌ها در سال جاری گفت: افزایش حقوق و مزایای استادان دانشگاه‌ها از مدت‌ها قبل انجام نشده بود.

وی با اشاره به نگرانی شورای عالی انقلاب فرهنگی نسبت به این موضوع، گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص مقایسه حقوق استادان دانشگاه‌های داخل با کشورهای همسایه و تلاش‌های این کشورها برای جذب محققان و اعضای هیأت علمی ابراز نگرانی کرده بود.

قائم مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور افزود: بر همین اساس موضوع مذکور در جلسه ستاد نقشه جامع علمی کشور بحث و بررسی شد، یک دستگاه بازرسی، ایرادی وارد کرده بود که موجب نگرانی اعضای ستاد شده بود و در جلسه مذکور این اطمینان حاصل شد که برای اجرایی شدن افزایش حقوق استادان دانشگاه‌ها مانعی ایجاد نشود.

وی درباره ایرادی که وارد شده بود، نیز افزود: بر اساس ایراد وارد شده در صورتی که برخی از اساتید قدیمی و پروفسورها مسئولیت مدیریتی هم داشته باشند آن قسمت لحاظ نشده و از حقوق شان کسر می‌شد، در واقع نکات جزئی بود که به نحوی باید ترمیم می‌شد. تمام این مباحث در جلسه بحث شد و هدف نیز این بود که اشکالات موجود، مانعی ایجاد نکرده و افزایش حقوق تقلیل پیدا نکند.

کبگانیان افزود: افزایش حقوق اساتید بسته به رتبه آنها متفاوت است.

به گزارش مهر، وزیر علوم نیز پیش از این مطرح کرده بود بحث افزایش ۲۵ درصد حقوق در حال اجراست و در قانون ذکر شده که این درصد افزایش نباید بیشتر از دو و نیم میلیون تومان باشد؛ دانشگاه‌ها در حال صدور حکم هستند. روش اعمال این افزایش حقوق در تراز منفی ایجاد شده از آن حل شده، ولی مشکل سقف ۳۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان مطرح بوده که تعداد کمی از اعضای هیأت علمی درگیر این موضوع می‌شوند.

وی افزوده بود: ولی مکاتبه شده تا بحث فوق العاده مدیریت از افزایش حقوق مستمر جدا شود تا کسری کمتر شود.

همچنین ببینید

محمدعلی زلفی‌ گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری

تصویب برنامه جامع پژوهانه پس از ابلاغ برنامه توسعه هفتم

وزیر علوم درباره طرح پژوهانه و رتبه‌بندی اساتید دانشگاه‌ها توضیحاتی ارائه داد.آخرین اخبار جذب هیات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *