خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » اعلام شروط اصلاح آیین نامه ارتقای اساتید

اعلام شروط اصلاح آیین نامه ارتقای اساتید

قائم مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور اعلام کرد: اصلاح آیین نامه ارتقای اساتید منوط به مشخص شدن ماموریت دانشگاه ها و اصلاح رتبه بندی دانشگاه ها شد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

منصور کبگانیان در گفتگو با خبرگزاری مهر با اشاره به آئین نامه ارتقا اساتید گفت: اگر در این خصوص اصولی کار کرده و نخواهیم کار مقطعی انجام دهیم، ارتقا اساتید به دو چیز وابسته است در مرحله اول باید مأموریت دانشگاه‌ها مشخص شود.

وی ادامه داد: به عنوان مثال دانشگاه جامع علمی کاربردی یک مأموریتی در کشور دارد و استادی می‌تواند در این دانشگاه از استادیاری به دانشیاری ارتقا یابد که در جهت آن مأموریت کار کرده باشد.

قائم مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور گفت: به عنوان مثال دانشگاهی که در زمینه همکاری‌های بین المللی فعالیت دارد، استاد این دانشگاه مأموریت دیگری نسبت به دانشگاه‌های دیگر دارد و باید براساس آن فعالیت کند و ارتقا یابد.

وی ادامه داد: هر یک از زیر نظام‌های آموزش عالی مأموریت ویژه و متفاوتی دارند بنابراین اولین موضوعی که ما در نقشه جامع علمی کشور بر آن تاکید داریم این است که مأموریت دانشگاه‌ها باید مشخص شود.

کبگانیان افزود: بنابراین مرتب به وزارتین علوم تحقیقات و فناوری و بهداشت درمان و آموزش پزشکی یادآوری می‌شود. وزارت بهداشت، در این زمینه بهتر کارکرده است، ولی وزارت علوم هنوز طرح نهایی خود را ارائه نداده است.

وی ادامه داد: به عنوان مثال دانشگاه نظامی امام حسین (ع) مأموریت مصوب خود را با امضای فرماندهان نظام ارائه داد و به راحتی آئین نامه ارتقا آنها را اصلاح کردیم، ما تعصب ندارم کار انجام ندهیم اما اگر کار بیهوده انجام دهیم و ۱۰ بار هم آئین نامه ارتقا را اصلاح کنیم کاری پیش نمی‌رود مگر اینکه دانشگاه مأموریت خاص داشته باشد.

کبگانیان افزود: دومین شرط موفقیت اصلاح آئین نامه ارتقا اساتید طرح رتبه بندی است چون هر رئیس دانشگاه درصدد است در رقابت با دانشگاه‌های دیگر رتبه خود را افزایش دهد. اگر شاخص رتبه بندی فقط مقاله‌ ای اس ای باشد، رئیس دانشگاه به اساتید فشار می‌آورد که فقط مقاله بدهید. این وظیفه ما است که شاخص‌های رتبه بندی را اصلاح و ابلاغ کنیم در آن صورت آئین نامه ارتقا درست می‌شود. ما به آئین نامه ارتقا می‌پردازیم ولی این دو مورد مقدمه آن است.

همچنین ببینید

فرصت‌ مطالعاتی هیات علمی جامعه و صنعت

شرکت هزار عضو هیات علمی در فرصت‌های مطالعاتی جامعه و صنعت

مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم از شرکت حدود هزار نفر از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *