خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » نامه رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره همسان سازی حقوق اساتید

نامه رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره همسان سازی حقوق اساتید

مجوز اصلاح احکام در خصوص ضرایب فوق‌العاده جذب و فوق‌العاده مخصوص اعضای هیات علمی وزارت علوم جهت همسان‌سازی با وزارت بهداشت از سوی رئیس سازمان برنامه و بودجه تایید و صادر شد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در نامه‌ای به منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری، مجوز اصلاح احکام در خصوص ضرایب فوق‌العاده جذب و فوق‌العاده مخصوص (شغل) اعضای هیأت علمی وزارت علوم جهت همسان‌سازی با وزارت بهداشت را تأیید و صادر کرد.

متن نامه رئیس سازمان برنامه و بودجه به شرح زیر است:

بازگشت به نامه شماره ۱۴۸۹۰/و مورخ  ۱۴۰۰.۱.۳۰ در خصوص همسان سازی حقوق اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با حقوق اعضای هیأت علمی غیربالینی دانشگاه‌های وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موضوع جز (۲) بند (و) تبصره (۲) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور به استحضار می‌رساند:

همسان سازی ضریب فوق العاده ویژه اعضای هیأت علمی و همچنین ضرایب فوق العاده جذب و فوق العاده مخصوص(شغل)، معادل ضرایب مورد استفاده در احکام اعضای هیأت علمی غیربالینی وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در قالب موارد عنوان شده در نامه صدرالاشاره از جمله دستورالعمل یادشده، منوط به رعایت قوانین و مقررات مربوطه بویژه مفاد تبصره مذکور و طرح و تصویب موضوع در جلسات هیأت‌های امنا بلامانع است.

مقتضی است اصلاح احکام در خصوص ضرایب فوق العاده جذب و فوق العاده مخصوص (شغل) با تدوین و ابلاغ دستورالعمل‌های مرتبط و بعد از ابلاغ اعتبار تبصره یاد شده صورت پذیرد.

وزارت علوم نیز در اطلاعیه‌ای از اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های تابعه خود خواست برای همسان‌سازی حقوق خود با وزارت بهداشت تا اطلاع‌ثانوی منتظر بمانند.

وزارت علوم اعلام کرد: اعتبار مورد نیاز برای همسان‌سازی در بودجه سال ۱۴۰۰ دانشگاه‌ها تعیین نشده، بلکه بایستی حسب قانون از محل پیش‌بینی شده، تعیین و ابلاغ شود.

بر همین اساس، قانون‌گذار در بند «و» تبصره «۲» قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور به دولت اجازه داده است تا سقف یک میلیون و پانصد هزار میلیارد ریال از محل ارائه حق‌الامتیاز، واگذاری سهام و حقوق مالکانه، واگذاری طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و طرح‌های سرمایه‌گذاری متعلق به دولت و شرکت‌های دولتی و همچنین واگذاری اموال و دارایی‌های غیرمنقول در موارد مندرج در ذیل بند یاد شده از جمله، «همسان‌سازی حقوق اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با حقوق اعضای هیأت علمی غیر بالینی دانشگاه‌های وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» هزینه کند.

طی نامه شماره ۴۷۵۲۴ مورخ ۱۴۰۰.۲.۶ رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، بلامانع بودن همسان‌سازی ضرایب فوق‌العاده‌های «ویژه»، «شغل» و «جذب» اعضای هیأت علمی وزارت علوم معادل با ضرایب احکام اعضای هیأت علمی غیر بالینی وابسته به وزارت بهداشت، تاکید شده.

احکام همسان‌سازی برای اصلاح ضرایب فوق‌العاده‌های شغل و جذب پس از تأمین اعتبار امکان‌پذیر است و به استناد تاکید ذکر شده در این نامه، امکان صدور احکام برای ضرایب فوق بلافاصله پس از تصویب در هیأت‌های امنا امکان پذیر نیست.

با توجه به قول مساعد رئیس سازمان برنامه و بودجه و هماهنگی‌های انجام شده و در دست انجام با آن سازمان، در اولین فرصت نسبت به فراهم شدن شرایط برای صدور احکام همسان‌سازی اقدام خواهد شد.

اطمینان داده می‌شود که مسولان ستاد وزارت و رؤسای دانشگاه‌ها پیگیر ابلاغ اعتبار مربوطه هستند.

همچنین ببینید

فرصت‌ مطالعاتی هیات علمی جامعه و صنعت

شرکت هزار عضو هیات علمی در فرصت‌های مطالعاتی جامعه و صنعت

مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم از شرکت حدود هزار نفر از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *