خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » پیشنهاد اساتید دانشگاه برای تحول در نظام ارتقا و ترفیع دانشگاهیان

پیشنهاد اساتید دانشگاه برای تحول در نظام ارتقا و ترفیع دانشگاهیان

۲۵۰ نفر اساتید دانشگاه های کشور در نامه ای پیشنهادی تحول در نظام ارتقا و ترفیع دانشگاهیان را اعلام کردند.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری مهر، در پی تأخیر سیاستگذاران علم و فناوری برای تحول در نظام ترفیع و ارتقای اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها با رویکرد مرجعیت علمی، مسئولیت اجتماعی و رفع مشکلات کشور، ۲۵۰ استاد دانشگاه به وعده اسفند ماه ۹۹ خود عمل کرده و آئین نامه پیشنهادی – تحولی خود را به سیاستگذاران این حوزه ارسال کردند.

این نامه خطاب به محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین سعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، منصور غلامی، وزیر علوم تحقیقات و فناوری، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی، نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و علیرضا منادی، رئیس کمیسیون تحقیقات و آموزش مجلس شورای اسلامی نوشته شده است.

در این نامه آمده است:

«چنانکه مستحضرید در اسفند ماه سال گذشته، ۲۵۰ عضو هیات علمی دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی عالی و پژوهشی کشور با درجه استادی ضمن گلایه عمیق از مراکز سیاستگذار در حوزه علم و فناوری به خصوص وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به دلیل کم کاری‌ها و کم توجهی به بازنگری آئین نامه ارتفا و ترفیع اعضای هیات علمی متضمن ایفای مسئولیت‌های اجتماعی و رفع مشکلات کشور، نامه‌ای مهم ارسال و بر تقدیم آئین نامه تحولی تا اواخر فروردین ماه ۱۴۰۰ از سوی استادان تأکید شد.

اینک با توجه به اینکه ایران اسلامی در گام‌های نخست قرن نو قرار داشته و همگان به خصوص کارگزاران علم، فناوری و فرهنگ موظف به مانع زدایی ها و تسهیل گری در تمهیدات تمدنی برای اعتلای ایران اسلامی هستند؛ برابر وعده، ویراست نهایی آئین نامه تحولی پیشنهادی استادان از دانشگاه‌های گوناگون کشور را تقدیم می‌کند.

پر واضح است بیش از این درنگ در تحقق حکم قانونی اسناد بالا دستی نظام آموزش عالی و علم و فناوری از جمله اقدام ملی ذیل راهبرد کلان ۶ در نقشه جامع علمی کشور که مطابق با خواست تمدنی رهبری حکیم نظام اسلامی مد ظله العالی و ملت بزرگ ایران است را روا نمی‌دانیم.

گو اینکه تأخیر در فراهم کردن مقدمات دانشگاه مأموریت گرا، مرجع و تمدن ساز خسارتی بزرگ و از موانع بنیادین شکوفایی سرمایه‌های مادی و معنوی ایران به شمار می‌آید؛ انتظار دارد ضمن وانهادن برخی رویه‌های نامتعارف در نظام بروکراتیک علم، آئین نامه پیوستی که حاصل تلاش‌های گسترده علمی و فنی با روحیه جهادی جمع کثیری از استادان دانشگاه‌ها است محور عمل برای تحول در اصلاح آئین نامه کنونی قرار گیرد.

منتخبینی از جمع ارجمند تهیه کننده آئین نامه پیشنهادی بر آن هستند تا با دقت و سرعت لازم این خواست تاریخی رهبری فرزانه، ملّت بزرگ و دانشگاهیان کشور را درگفت و گوهای صمیمی اما جدّی با دولت، مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی تا نیل به نتایج عینی رصد و مطالبه کنند.»

همچنین ببینید

آمار زنان هیات علمی از زبان مشاور امور زنان وزارت علوم

فعالیت بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها

مشاور امور زنان وزارت علوم گفت: بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *