خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » صدور احکام مربوط به همسان‌سازی حقوق اعضای هیأت علمی پس از تأمین اعتبار

صدور احکام مربوط به همسان‌سازی حقوق اعضای هیأت علمی پس از تأمین اعتبار

وزیر علوم گفت: اقدامات مربوط به همسان‌سازی حقوق اعضای هیأت علمی انجام شده است، اما احکام مربوط به این افزایش بلافاصله پس از تأمین اعتبار لازم صادر خواهد شد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری فارس، منصور غلامی در نشست رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی، پژوهشی و فناوری وابسته به وزارت عتف که با حضور اعضای شورای معاونان به صورت مجازی برگزار شد، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات همگان در لیالی قدر و تسلیت ایام سوگواری شهادت مولی الموحدین، حضرت علی (ع)، با گرامیداشت یاد و خاطره استاد مرتضی مطهری، هفته پاسداشت مقام شامخ معلم و استاد را تبریک گفت.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این نشست در رابطه با موضوع همسان‌سازی حقوق اعضای هیأت علمی توضیحاتی داد و با اشاره به سوابق پیگیری اجرایی شدن این طرح، گفت: همسان‌سازی حقوق اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی وابسته به وزارت علوم، با اعضای هیأت علمی غیربالینی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که با در بند «و» تبصره ۲ قانون بودجه ۱۴۰۰ کل کشور درج شد و به تأیید شورای نگهبان هم رسید، کار بسیار ارزشمندی بود که با همراهی و مساعدت، سازمان برنامه و بودجه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و پیگیری‌های مستمر این وزارت به ثمر نشست.

وی افزود: از آنجایی که حسب قانون، محل تأمین اعتبار این تبصره، فروش اموال و سهام است، منتظر زمان تأمین اعتبار و اعلام آن از سوی سازمان برنامه و بودجه به عنوان متولی بودجه کشور هستیم تا بر مبنای آن نسبت به صدور احکام اقدام شود. طبق هماهنگی‌های انجام شده با جناب آقای نوبخت، این موضوع در دست اقدام است.

غلامی با اشاره به لزوم رعایت ملاحظات قانونی و طی گام به گام مراحل اجرایی، خاطرنشان کرد: این قانون از ابتدای فروردین ۱۴۰۰ الزام اجرایی دارد و قطعاً پس از تأمین اعتبار از تاریخ یاد شده پرداخت خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به اینکه در خصوص افزایش ۵۰ درصدی حقوق و مزایای کارمندان هم گفت: با تغییر تاریخ اجرای این مصوبه از یک بهمن ‏۹۹‬ به یکم اسفند ۹۸، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی می‌توانند از محل درآمدهای اختصاصی یا مانده‌های سنواتی، این پرداخت‌ها را انجام دهند.

ساماندهی آموزش عالی جزو مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و لازم الاجراست

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در بخش دیگری از سخنان خود در این نشست، با اشاره به نکاتی چند در خصوص اهمیت اجرای طرح ساماندهی آموزش عالی، گفت: همانطور که بارها بیان و تأکید شده است، این طرح جزو مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و لازم‌الاجراست.

وی افزود: طرح ساماندهی آموزش عالی پس از دو سال کار کارشناسی، به شورای عالی انقلاب فرهنگی عرضه و طی برگزاری جلسات مختلف و متعدد و پس از بررسی‌های دقیق، به عنوان طرح قابل اجرا تأیید شده و به وزارت علوم ابلاغ شده است. لذا وزارت علوم موظف است با توجه به اهمیت اجرای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، این طرح را به صورت دقیق و مطالعه شده اجرا کند که البته این کار با نظرخواهی و دریافت پیشنهادات دانشگاه‌ها انجام شده است و در حین اجرا نیز آماده دریافت نظرات کارشناسی شده و مستند هستیم.

غلامی ادامه داد: نکته دوم در خصوص مأموریت‌های کلان آموزشی و پژوهشی است که این موضوع بر اساس ظرفیت‌های محلی، منطقه‌ای و ملی دانشگاه‌ها انجام می‌گیرد و لازم است بر اساس آن تغییرات مورد نیاز در برنامه راهبردی مؤسسات صورت گیرد.

این مقام همچنین یادآور شد: رشته‌های تحصیلی، گرایش‌ها و ظرفیت پذیرش نیز از اختیارات شورای گسترش است و بر اساس مصوبات این شورا تعیین می‌شود.

غلامی در پایان با اشاره به اهمیت اجرای این طرح و هدف از اجرای آنکه کیفی‌سازی و ارتقای آموزش در سطح کلان است، اظهار داشت: انتظار این است که رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی با تبیین دقیق این طرح در بین مسؤولان استانی از مطرح شدن مسائل غیرکارشناسی و مطالبی که بعضاً ناآگاهانه عنوان می‌شود جلوگیری کنند.

همچنین ببینید

محمدعلی زلفی‌ گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری

تصویب برنامه جامع پژوهانه پس از ابلاغ برنامه توسعه هفتم

وزیر علوم درباره طرح پژوهانه و رتبه‌بندی اساتید دانشگاه‌ها توضیحاتی ارائه داد.آخرین اخبار جذب هیات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *