خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » جزئیات افزایش حقوق اساتید براساس طرح همسان سازی

جزئیات افزایش حقوق اساتید براساس طرح همسان سازی

رئیس دانشگاه تربیت مدرس جزییات افزایش حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها را اعلام کرد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه تربیت مدرس، محمد تقی احمدی رییس دانشگاه تربیت مدرس در بیستمین نشست دانشگاه با اشاره به بحث همسان سازی حقوق اعضای هیات علمی گفت: بر اساس طرح همسان سازی علاوه بر ۲۵ درصد افزایش حقوق سال جاری و ۲۰ درصد افزایش حق مدیریت، دو مرحله افزایش ۳۰ درصدی نیز در همسان سازی وجود دارد که ۳۰ درصد اول به تمامی اعضای هیات علمی تعلق می گیرد و منابع آن طی دو هفته آینده ابلاغ می شود.

وی افزود: ۳۰ درصد دوم مشمول همه اعضای هیات علمی نخواهد شد زیرا با افزایش وظایف و کاهش حق التدریس و افزایش تعهدات اعضای هیات علمی همراه خواهد بود که شامل ۲۰ درصد افزایش واحدهای موظفی ، ۲۰ درصد کاهش حق التدریس و ۵۴ ساعت حضور در دانشگاه در طی هفته خواهد بود. همچنین اعضای هیات علمی نباید در مأموریت سایر ارگان ها و سازمان ها باشند.

احمدی افزود: جزییات این طرح، نهایی شده و پیش نویس آن تهیه گردیده و طی هفته های آینده با مشارکت سازمان برنامه و وزارت علوم و نظرات دانشگاه ها و شورای صنفی نهایی خواهد شد. احمدی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت علوم موظف است به منظور پاسخگویی به نیازهای گوناکون در بخش های مختلف، طرح مأموریت گرایی موسسات آموزش عالی را با توجه به سطوح عملکردی، بین المللی، ملی، منطقه ای و خاص تدوین کند و پس از تصویب به اجرا درآورد.

وی افزود: دانشگاه نیز باید مأموریت خود را در عرصه ملی و بین المللی تعریف کند و در این راستا فعالیت کمیته تعیین مأموریت و محورهای اولویت دار در عرصه ملی و بین المللی رو به اتمام است و نتایج آن از نظر نوع مأموریت و محورهای اولولیت دار فعالیت های دانشگاه برای پردیس ها و دانشکده ها ارسال خواهد شد تا در خردادماه بر اساس نیاز و دستور وزارت متبوع و شورای عالی انقلاب فرهنگی تصمیم گیری نهایی صورت گیرد.

رییس دانشگاه تربیت مدرس در ادامه با اشاره به انتصاب رییس پردیس علوم انسانی و اجتماعی در دانشگاه گفت: دکتر دانایی فرد رییس مرکز مطالعات مدیریت دانشگاه و از اساتید بنام و موفق در حوزه مدیریت، مسئولیت پردیس علوم انسانی و اجتماعی را تقبل کرده اند و امیدواریم ایشان با تفاهم و همکاری میان سه دانشکده علوم انسانی، مدیریت و اقتصاد و حقوق بتوانند همکاری های بین رشته ای و مشارکت در منابع را به خوبی رقم بزنند.

همچنین ببینید

محمدعلی زلفی‌ گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری

تصویب برنامه جامع پژوهانه پس از ابلاغ برنامه توسعه هفتم

وزیر علوم درباره طرح پژوهانه و رتبه‌بندی اساتید دانشگاه‌ها توضیحاتی ارائه داد.آخرین اخبار جذب هیات …

یک دیدگاه

  1. سلام. این طرح ها برای دانشگاه آزاد هم هست؟!

    طرح هم سان سازی به جای اینکه برای دانشگاه آزاد اجرا شود برای دولتی اجرا میشه!

    دانشگاه آزاد چند مرحله از این طرح های شما عقب هست!

    لطفا به داد همسان سازی در دانشگاه ازاد برای هیات علمی باشید . یک عضو هیات علمی با حداقل ۱۵ سال سابقه حدود ۶ میلیون حقوق می گیرد یعنی یه کارمند آموزش و ژرورش الان حداقل حقوقش ۹ میلیون هست!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *