خانه » اخبار دوره دکتری » جذب سالیانه ۴ برابر نیاز دانشجوی دکتری

جذب سالیانه ۴ برابر نیاز دانشجوی دکتری

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: هر سال حدود ۲۰ هزار دانش آموخته دکتری جذب می‌کنیم که ۴ برابر نیازمان است.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

غلام حسین رحیمی شعرباف معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره میزان جذب دانشجوی دکتری گفت: دانشجوی دکتری بیش از حد نیاز جذب می‌کنیم و حتما باید این میزان جذب محدود شود.

معاون وزیر علوم ادامه داد: بیش از ۱۰۰ هزار دانشجوی دکتری داریم و  هر سال حدود ۲۰ هزار دانش آموخته دکتری وارد جامعه می‌کنیم اما ظرفیت جذب ما در این حد نیست  و خیلی کمتر است.

معاون وزیر علوم درباره میزان جذب مازاد بر نیاز توضیح داد: از نظر من یک سوم این میزان ظرفیت جذب مازاد بر نیاز است و سالیانه باید ۵ هزار دانشجوی دکتری جذب شوند البته با استفاده از طرح گسترش دوره‌های پسا دکتری و همین طور گسترش پذیرش دستیار پژوهشی در نهاد‌های علمی بخشی از این دانش آموختگان در نهاد‌ها پذیرش می‌شوند و بخشی هم باید در واحد‌های تحقیق و توسعه سازمان‌ها و نهاد‌های بزرگ جذب شوند و تولید کننده باشند .

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم ادامه داد: این شرکت‌ها باید نهاد‌های تحقیق و توسعه قوی داشته باشند و دانش آموختگان باید جذب این حوزه‌ها بشوند.

رحیمی توضیح داد: دانش آموخته دوره دکتری که تدوین رساله‌ای دو سال زمان گذاشته و تحقیقات وسیع انجام داده، آمادگی این را دارد که در مراکز تحقیق و توسعه فعالیت کند.

معاون وزیر علوم توضیح داد: باید به این شیوه ظرفیت جذب دانش آموختگان دوره دکتری را بالا ببریم. یکی از مهمترین اهداف طرح آمایش آموزش عالی ارتقای کیفی و محدود سازی رشد کمی دانشگاه هاست.

معاون وزیر علوم تاکید کرد: در دهه های گذشته آموزش عالی به اندازه کافی رشد کمی پیدا کرد و این رشد در برخی مواقع آنقدر زیاد بود که حتی برخی واحد‌های دانشگاه آزاد و پیام نور  را تجمیع کرده ایم.

رحیمی شعرباف ادامه داد: علت تجمع برخی واحدهای دانشگاهی و توقف رشد کمی به این دلیل بود که نیاز کشور در این حد نیست و به همین دلیل زمینه‌ای فراهم کردیم که ارتقای کیفی آموزش عالی بیشتر  شود.

همچنین ببینید

اعلام جزئیات تسهیلات فرصت مطالعاتی دانشجویان دکتری

مدیر کل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان از حمایت ۴۰۰ میلیون تومانی برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *