خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » «حل چالش های ملی» شاخص جدید ارتقا و استخدام اساتید

«حل چالش های ملی» شاخص جدید ارتقا و استخدام اساتید

مدیر کل دفتر ارتباط با صنعت و جامعه وزارت علوم با اشاره به اصلاح آیین نامه ارتقای اساتید، گفت: قرار است نقش اساتید در حل چالش های ملی و منطقه ای در آیین نامه ارتقا لحاظ شود.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

محمدسعید سیف در گفتگو با خبرگزاری مهر، از طرح وزارت علوم برای اختصاص مشوق‌های مناسب برای اعضای هیئت علمی فعال در حل چالش‌های ملّی، منطقه‌ای و استانی خبر داد و اظهار کرد: به روزرسانی و اصلاح آئین‌نامه ارتقای اساتید بر اساس تمرکز بیشتر بر نقش‌آفرینی اعضای هیئت علمی در حل مسائل جامعه و صنعت، انسجام ارتباط میان پژوهشگاه‌های وابسته به دستگاه‌ها با دانشگاه‌ها و روش‌ها و الگوهای مناسب تدوین مأموریت‌های ملی و منطقه‌ای برای دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور در حال حاضر در دستور کار وزارت علوم قرار دارد.

مدیر کل دفتر ارتباط با صنعت و جامعه وزارت علوم افزود: وزارت علوم در آئین نامه ارتقا و استخدام در نظر دارد نقش پر رنگ تری را برای حل چالش‌های ملی و منطقه‌ای توسط هیأت علمی در نظر بگیرد. البته در حال حاضر اگر استادی نقش جدی و اثربخشی در پروژه‌های ملی داشته باشد، در ارتقا او تأثیرگذار است اما نحوه ارزیابی این همکاری‌ها، نحوه و میزان تخصیص امتیاز در دانشگاه‌ها مشکلاتی وجود دارد.

سیف ادامه داد: در تعامل با دانشگاه‌ها و با همکاری آنها در حال اصلاح آئین نامه وجود هستیم تا این شاخص به صورت نظام مند و یکسان در دانشگاه‌های کشور اجرایی شود.

وی در ادامه تاکید کرد: اینکه اساتید صرفاً بخواهند برای ارتقا و کسب امتیاز به این پروژه‌ها ورود کنند را قبول نداریم چرا که معتقدیم، این یک وظیفه و رسالت برای دانشگاهیان محسوب می‌شود و آنها در این زمینه مسؤلیت سنگینی دارند و باید نقش بسزایی در بهبود وضعیت داشته باشند.

مدیر کل دفتر ارتباط با صنعت و جامعه وزارت علوم به طرح فرصت مطالعاتی اعضای هیأت علمی در صنعت اشاره کرد و گفت: در راستای تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت، اساتید از دو سال گذشته این اجازه را داشتند که به صورت تمام وقت یا پاره وقت با بخش‌های مختلف صنعتی همکاری کنند.

سیف ضمن اشاره به اینکه در حال حاضر در آئین نامه ارتقا، موضوع فرصت مطالعاتی اساتید در صنعت به عنوان یک امتیاز در نظر گرفته شده است، گفت: اساتیدی که می‌خواهند در مرحله رسمی- آزمایشی قرار گیرند، نیاز است که این دوره را گذرانده باشند.

وی ضمن بیان این مطلب که اساتید بیش از گذشته نسبت به حضور در صنعت و تأثیرگذاری آنها در بهبود وضعیت واقف شده‌اند، خاطرنشان کرد: سال ۹۸ حدود ۵۰ نفر از اعضای هیأت علمی در این طرح شرکت کردند، در سال ۹۹، ۱۱۴ نفر در صنعت حضور یافتند و پیش بینی می‌کنیم این آمار در سال ۱۴۰۰ افزایش چشمگیری داشته باشد.

همچنین ببینید

حضور ۶۶۵ بانوی پژوهشگر ایرانی پراستناد در میان پژوهشگران پراستناد کشور

حضور ۶۶۵ بانوی پژوهشگر ایرانی پراستناد در میان پژوهشگران پراستناد کشور

بانوان پژوهشگر ایرانی با کسب بیش از ۱۳ درصد سهم از پژوهشگران پراستناد کشور، در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *