خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » اصلاح آیین نامه ارتقای اساتید در بخش پژوهشی در سال ۱۴۰۰

اصلاح آیین نامه ارتقای اساتید در بخش پژوهشی در سال ۱۴۰۰

مشاور معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم از تدوین الگوی ماموریت‌گرایی دانشگاه ها و همچنین اصلاح آیین نامه ارتقا در بخش پژوهشی تا اردیبهشت ۱۴۰۰ خبر داد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

رضا نقی زاده در گفتگو با مهر، با اشاره به اصلاح آئین نامه ارتقای اساتید در بخش پژوهشی در ۱۴۰۰ گفت: شورای عالی انقلاب در روزهای پایانی سال ۹۹ نامه‌ای ارسال کرد مبنی بر اینکه اصلاحات آئین نامه ارتقا در بخش پژوهشی باید تا اردیبهشت ماه به شورا فرستاده شود.

آئین نامه ارتقا دانشگاه‌ها اصلاح می‌شود

مشاور معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم ادامه داد: در این اصلاحات می‌خواهیم اساتید و مؤسسات با ویژگی‌های متفاوت را از منظر ارتقا، تفکیک کنیم و در واقع یک سناریو برای همه نداشته باشیم. ما انواع دانشگاه در کشور داریم و برخی در لایه‌های کارآفرینی و پژوهشی فعالیت می‌کنند که بحث فعالیت‌های پژوهشی برای آنها حیاتی و مهم است اما در برخی دیگر دانشگاه‌ها مثل پیام نور ارتقا اعضای هیأت علمی به موارد دیگر غیر از فعالیت‌های پژوهشی مربوط می‌شود. هدف این است که ارتقا در دانشگاه‌ها متفاوت باشد.

تدوین الگوی مأموریت گرایی دانشگاه‌ها تا اردیبهشت

وی با اشاره به اینکه در اردیبهشت ماه الگوی مأموریت گرایی دانشگاه و مؤسسات در بخش پژوهشی و آموزشی آماده خواهد شد، خاطرنشان کرد: مأموریت گرایی عمدتاً در لایه پژوهشی اتفاق خواهد افتاد.

نقی زاده در تشریح جزئیات مأموریت گرایی دانشگاه‌ها گفت: مأموریت گرایی را می‌توان در چندین سطح تعریف کرد؛ یک سطح مأموریت گرایی بر اساس تخصص‌هاست. مثلاً به دانشگاه امیرکبیر اعلام می‌کنیم که در حوزه دانش مهندسی معدن و یا دانشگاه شریف در حوزه دانش مهندسی برق باید به صورت تخصصی فعالیت کنند. در مجموع براساس مأموریت گرایی مشخص خواهد شد که نقطه تمرکز دانشگاه‌ها و مؤسسات در حوزه آموزشی است یا پژوهشی و یا کارآفرینی.

ساماندهی رساله‌های دانشجویان دوره دکتری

وی در ادامه به برنامه دیگر معاونت پژوهشی در سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: برنامه‌هایی برای ساماندهی رساله‌های دانشجویان دوره دکتری مد نظر داریم که هم آنها را مأموریت گرا و هم به گرنت های اساتید متصل کنیم.

سامانه واحد خدمات پژوهش و فناوری راه اندازی می‌شود

مشاور معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم افزود: یکی دو کار اجرایی نیز در دستور کار داریم؛ نخست اینکه سامانه یا پنجره واحد یکپارچه خدمات پژوهش و فناوری وزارت را ایجاد کنیم؛ به واسطه این سامانه هر عضو هیأت علمی، دانشگاه یا مؤسسه یک کارتابل ویژه در وزارت علوم خواهد داشت و به طور مستقیم به خدماتی که وزارت علوم ارائه می‌دهد، از یک درگاه دسترسی پیدا خواهد کرد. پیش بینی ما این است که این سامانه اردیبهشت یا خرداد ماه افتتاح خواهد شد.

همچنین ببینید

ابلاغ مصوبه ضریب حقوق اعضای هیات علمی

تصویب نامه هیات وزیران درخصوص تعیین ضریب حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه ها توسط معاون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *