خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » رد اعضای هیئت علمی در صورت نداشتن صلاحیت برای تدریس

رد اعضای هیئت علمی در صورت نداشتن صلاحیت برای تدریس

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علم و صنعت گفت: اعضای هیئت در صورت نداشتن صلاحیت دیگر حق تدریس نخواهند داشت.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

ابوالفضل واحدی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علم و صنعت در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره فرایند جذب اعضای هیئت علمی در دانشگاه‌ها اظهار کرد: کاندیدای اعضای هیئت علمی با شرکت در فراخوان اعلام شده می‌توانند وارد دفتر هیئت اجرای جذب دانشگاه مورد نظر شوند تا پرونده آن‌ها به تفکیک دانشکده‌های متقاضی استخراج شود.

او افزود: پرونده کاندیدای اعضای هیئت علمی در دفتر هیئت اجرای جذب دانشگاه مورد نظر بعد از استخراج و اولویت بندی از سوی دانشکده‌ها با اعلام ظرفیت چند برابری به مصاحبه علمی با حضور نمایندگان هیئت اجرایی جذب دعوت می‌شوند.

واحدی تصریح کرد: بعد از مصاحبه متقاضیان هیئت علمی و ارزیابی سوابق اجرایی، انتشارات، تدریس و … با امتیازات داده شده اولویت بندی می‌شوند و سپس در هیئت اجرایی جذب مجددا با سیاست‌های کلی دانشگاه و نظام آموزش عالی کشور تطبیق داده می‌شود تا پذیرفته شدگان به وزارت علوم معرفی شوند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علم و صنعت درباره معضل تدریس برخی از استادان بی سواد در دانشگاه‌های کشور گفت: نتایج ارزیابی عملکرد استادان حق التدریس هر ترم به دانشکده‌ها اعلام می‌شود و در صورت نارضایتی دانشگاه‌های مربوط دیگر از این استادان برای تدریس دعوت نخواهد شد.

او گفت: دانشگاه‌ها باید اعضای هیئت علمی با کیفیت را جذب کنند، البته در سال‌های آخر این قانون رعایت شده است، اما اگر استادان بعد از جذب فاقد صلاحیت و استاندارد‌های لازم باشند، تمدید قرارداد دیگر اتفاق نخواهد افتاد.

همچنین ببینید

فرصت‌ مطالعاتی هیات علمی جامعه و صنعت

شرکت هزار عضو هیات علمی در فرصت‌های مطالعاتی جامعه و صنعت

مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم از شرکت حدود هزار نفر از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *