خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » انتقاد رئیس دانشکده شمسی پور از اساتید در بحث تقلب علمی

انتقاد رئیس دانشکده شمسی پور از اساتید در بحث تقلب علمی

رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای شمسی پور گفت: در بحث تقلب‌های علمی استادان بیش از هر فرد دیگری مقصر هستند.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

احمدرضا حقیقی رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید شمسی پور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جریان تقلب‌های علمی در فضای دانشگاهی مانند خرید و فروش پایان نامه‌ها اظهار کرد: وزارت علوم با تدوین آئین تخلفات پژوهشی برای مقابله با تقلب‌های علمی در فضای دانشگاهی گامی موثر برداشته است.

او افزود: در بحث تقلب‌های علمی ۲ نفر، یعنی دانشجو و بیش از آن استاد مقصر است، استادانی که با دانشجویان کار می‌کنند بهتر از هر کسی می‌دانند که آن رساله یا مقاله کار دانشجویان آن هاست یا خیر، بنابراین نقش استادان راهنما در این موضوع بسیار حائز اهمیت است.

حقیقی با بیان اینکه در بحث تقلب‌های علمی استادان بیش از هر فرد دیگری مقصر هستند، تاکید کرد: اگر استادان نظارت کامل روی فرآیند کار دانشجویان داشته باشند به راحتی می‌توانند در مقابل تقلب‌های علمی بایستند بنابراین از آن جایی که وزارت علوم گام‌های موثری طی چند سال اخیر برای مقابله با این موضوع برداشته است، اما باید بسیار جدی‌تر نسبت به آن اقدام کرد.

رئیس دانشکده شمسی پور فنی و حرفه‌ای درباره مضرات تقلب‌های علمی برای آینده جامعه علمی در کشور گفت: خصارت ناشی از فساد در آموزش و تربیت نیروی متخصص بسیار ویرانگرتر از فساد در سایر بخش‌ها است. قطار پیشرفت جامعه از ریل خارج می‌شود.

همچنین ببینید

آمار زنان هیات علمی از زبان مشاور امور زنان وزارت علوم

فعالیت بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها

مشاور امور زنان وزارت علوم گفت: بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *