خانه » اخبار دوره دکتری » اهمیت مقاله در پذیرش دانشجویان دکتری

اهمیت مقاله در پذیرش دانشجویان دکتری

عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا گفت: وضعیت علمی هر کسی با مقالاتش سنجیده می‌شود و لازمه ورود دانشجویان ارشد به دکتری تعداد مقالات آن هاست.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

ماندانا نوربخش، عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت پایان نامه نویسی دانشجویان، اظهار کرد: از آنجایی که رشته‌های دانشگاهی با یکدیگر متفاوت هستند در برخی از آن‌ها خرید و فروش پایان نامه امکان پذیر نیست و خود دانشجویان باید تلاش کنند.

او افزود: واحدی به نام پایان نامه نویسی در دانشگاه‌ها وجود ندارد و استادان نمی‌توانند آن را تدریس کنند، اما درس روش تحقیق که بر مبنای پایان نامه نویسی و مقاله نویسی است به دانشجویان ارائه می‌شود تا آن‌ها بتوانند در انتهای ترم یک پروپوزال خوب را تحویل استاد دهند.

نوربخش تصریح کرد: برخی اوقات آموزش پایان نامه نویسی یا مقاله نویسی در قالب کارگاه از سوی دانشگاه‌ها در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد و آن‌ها می‌توانند با شرکت در این کلاس‌ها اصول لازم را فرا بگیرند.

عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا ادامه داد: استادان راهنما وظیفه پایان نامه نویسی یا مقاله نویسی دانشجویان را بر عهده دارند، اما برخی از مدرسان کم کاری می‌کنند یا سواد کافی را ندارند.

نوربخش تاکید کرد: چاپ مقالات به چند دلیل مهم است، چرا که بعد از نوشتن بایگانی می‌شوند و همه افراد به آن دسترسی ندارند و تنها افراد خاصی به آن دسترسی دارند، بنابراین زمانی که دستاورد مقاله به شکل پایان نامه دربیاید می‌توان با جستجو کردن در اینترنت از نتایج آن بهره‌مند شد.

او گفت: وضعیت علمی هر کسی با مقالاتش سنجیده می‌شود و لازمه ورود دانشجویان ارشد به دکتری تعداد مقالات آن هاست. ترغیب دانشجویان به مقاله نویسی برای تقویت بخشی از رزومه‌های آن هاست تا در مقاطع بالاتر تحصیلی دچار مشکل نشوند.

نوربخش با بیان اینکه اگر فارغ التحصیلان دکتری فاقد مقاله باشند در جایی استخدام نخواهند شد، تاکید کرد: ارائه واحدی با عنوان نگارش مقاله و پایان نامه یا برگزاری اینگونه کارگاه‌ها می‌تواند در دوره‌های دانشگاهی برای تقویت پایان نامه نویسی دانشجویان سودمند باشد.

همچنین ببینید

رتبه بندی ISC

تصویب معیارهای جدید رتبه بندی ISC دانشگاه ها

معیارهای جدید رتبه‌بندی ملی دانشگاه‌های کشور (ISC) توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به تصویب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *