خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » رایزنی با قوه قضائیه برای افزایش سقف دریافتی اعضای هیئت علمی

رایزنی با قوه قضائیه برای افزایش سقف دریافتی اعضای هیئت علمی

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: طبق مصوبه شورای عالی دیوان عدالت اداری سقف دریافتی اعضای هیئت علمی، ۷ برابر دریافتی سایر کارکنان دولت تعیین شده بود که با رئیس قوه قضاییه و مجلس صحبت شده و در تعامل هستیم و سقف را تا ۱۵ برابر افزایش دهیم.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، جلسه مجازی هم اندیشی اعضای هیئت علمی پژوهشی دانشگاه های علوم پزشکی کشور با حضور دکتر علی اکبر حق دوست معاون آموزشی، دکتر فرید نجفی معاون تحقیقات و فناوری، دکتر سیدعلی حسینی رئیس مرکز امور هیات علمی و برخی از مدیران معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت برگزار شد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: طبق مصوبه شورای عالی دیوان عدالت اداری سقف دریافتی اعضای هیئت علمی، ۷ برابر دریافتی سایر کارکنان دولت تعیین شده بود که با رئیس قوه قضاییه و مجلس صحبت شده است و در تعامل هستیم و سقف را تا ۱۵ برابر افزایش دهیم و این عدد را فارغ از مالیات محاسبه کنند لذا امیدواریم ریاست قوه قضاییه و رئیس دیوان این مصوبه را با استناد به ماده ۹۱ از گردونه خارج کنند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت تاکید کرد: فهرست دغدغه‌های اعضای هیئت علمی پژوهشی به من داده شده است و معاونت آموزشی موظف به پاسخگویی در قبال آنها است. البته پاسخگویی به معنای اجابت تمام درخواست ها نیست بلکه به معنای این است که ما باید صداها را بشنویم و سعی کنیم در چارچوب قوانین و مقررات، بیشترین همکاری و همیاری را داشته باشیم؛ بنابراین جلسات درون معاونتی برگزار خواهد شد و پاسخ ها ارائه خواهد شد.

حق دوست گفت: لازم است در سایت های معاونت آموزشی و پژوهشی قسمتی برای پاسخ به سوالهای افراد در نظر گرفته شود زیرا این مسئله به شفافیت و پاسخگویی دو معاونت می‌افزاید.

وی یادآور شد: آیین‌نامه ارتقاء موجود برای اعضای هیئت علمی، آیین‌نامه شورای انقلاب فرهنگی است و ما به عنوان مجری، فقط می توانیم در شیوه نامه ها تغییر ایجاد کنیم و آن را در چارچوب آیین نامه تنظیم کنیم لذا اصل آیین نامه برای همه لازم الاجرا است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت تصریح کرد: در معاونت آموزشی و مرکز نصر ۲ گروه، تشکیل شده است که با نظارت دکتر حسینی رئیس مرکز امور هیئت علمی نگاه کاملاً متفاوت و جدیدی را ارائه داده‌اند و آیین نامه ارتقاء در دست تهیه است.

وی گفت: آیین نامه موجود، اقتباسی از آیین نامه ارتقاء فرانسه در دهه ۱۳۵۰ است و از آن زمان تا کنون مطالب جدید به آن افزوده شده است اما لازم است مدل نگاهمان را عوض کنیم و امیدوارم در ۶ ماه آینده بتوانیم فرمولاسیون جدیدی را ارائه بدهیم که در صورت تصویب، برای عملیاتی شدن به یک دوره یک و نیم تا دو ساله نیاز دارد.

همچنین ببینید

محمدعلی زلفی‌ گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری

تصویب برنامه جامع پژوهانه پس از ابلاغ برنامه توسعه هفتم

وزیر علوم درباره طرح پژوهانه و رتبه‌بندی اساتید دانشگاه‌ها توضیحاتی ارائه داد.آخرین اخبار جذب هیات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *