خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » درخواست وزیر علوم برای تسریع یکپارچه‌سازی حقوق اساتید وزارت علوم و بهداشت

درخواست وزیر علوم برای تسریع یکپارچه‌سازی حقوق اساتید وزارت علوم و بهداشت

وزیر علوم با ارسال نامه‌ای به رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور خواستار تسریع در تشکیل جلسه کارگروه یکپارچه‌سازی ضرایب حقوق و مزایای اعضای هیات علمی و کارکنان دو وزارتخانه علوم و بهداشت شد.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری با ارسال نامه‌ای به محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، خواستار تسریع در تشکیل جلسه کارگروه مشترک و بررسی موضوع یکپارچه‌سازی ضرایب حقوق و مزایای اعضای هیأت علمی و کارکنان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شد.

غلامی در این نامه با تاکید بر موافقت و دستور معاون اول رئیس جمهوری مبنی بر تشکیل کار گروه مشترکی متشکل از نمایندگان وزارت علوم تحقیقات و فناوری؛ بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین سازمان برنامه و بودجه کشور، خواستار تسریع در تشکیل جلسه کارگروه و بررسی روند و چگونگی اجرای موضوع شد.

در نامه وزیر علوم خطاب به رئیس سازمان برنامه و بودجه آمده است: پیرو نامه شماره ۱۷۳۱۸۹/و مورخ ۱۸ آبان ۱۳۹۹ درخصوص تشکیل کارگروه یکپارچه‌سازی ضرایب حقوق و مزایای اعضای هیئت علمی و غیر هیئت علمی دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، مؤسسات آموزشی و پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، خواهشمند است حسب تاکید معاون اول رئیس جمهوری دستور فرمائید به منظور رسیدگی به موضوع مورد اشاره و تشکیل جلسه تسریع لازم به عمل آید.

غلامی پیش از این نیز رسیدگی به موضوع را از معاون اول رئیس جمهوری خواستار شده و اظهار کرده بود: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری حسب ماده یک قانون احکام دائمی طبق مقرراتی خاص و براساس آئین‌نامه‌های مصوب هیئت‌های امنا اداره می‌شوند و انتظار می‌رود حقوق و مزایای اعضای هیئت علمی و غیرهیئت علمی (به‌جز کارکنان کادر درمانی که مشمول طرح تمام وقتی جغرافیایی هستند) یکسان باشد. اعمال مصوبات متفاوت در هیئت‌های امنای دو وزارت همواره موجب بروز عدم رضایت در بین اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهش و فناوری بوده است.

بر اساس پیشنهاد وزیر علوم، «به منظور رفع نارضایتی‌های موجود، کارگروهی متشکل از نمایندگان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان برنامه و بودجه کشور تشکیل شود تا نسبت به یکپارچه‌سازی ضرایب حقوق و مزایای دو وزارتخانه، اقدام و پیشنهادات این کارگروه برای تصویب در دستور کار هیئت‌های امنای ذی‌ربط قرار گیرد».

همچنین ببینید

محمدعلی زلفی‌ گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری

تصویب برنامه جامع پژوهانه پس از ابلاغ برنامه توسعه هفتم

وزیر علوم درباره طرح پژوهانه و رتبه‌بندی اساتید دانشگاه‌ها توضیحاتی ارائه داد.آخرین اخبار جذب هیات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *