خانه » اخبار اساتید هیأت علمی دانشگاه ها » دستمزد پایین عاملی برای مهاجرت اعضای هیئت علمی

دستمزد پایین عاملی برای مهاجرت اعضای هیئت علمی

رئیس دانشگاه تهران با ابراز نگرانی از دستمزد کم استادان جوان، این موضوع را باعث مهاجرت آن‌ها عنوان کرد.

محمود نیلی احمد آبادی، رئیس دانشگاه تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره بودجه دانشگاه در لایحه ۱۴۰۰ اظهار کرد: بودجه دانشگاه تهران در لایحه ۱۴۰۰ متوسط حدود ۴۶ درصد افزایش یافته است.

آخرین اخبار جذب هیات علمی و اساتید دانشگاه ها در کانال تلگرامی هیات علمی و یا پیج اینستاگرام اطلاع رسانی خواهد شد…

او افزود: امسال بودجه افزایش حقوق اعضای هیئت علمی و کارکنان را داشته ایم؛ چرا که ۲۵ درصد بودجه دانشگاه تهران در خصوص افزایش حقوق و دستمزد کارکنان در لایحه ۱۴۰۰ دیده شده است؛ به همین ترتیب افزایش حقوق اعضای هیئت علمی در رابطه با همسان سازی با وزارت بهداشت انجام شده و برای این موضوع درخواستی از طریق وزارت علوم انجام نشده و تنها وزارت بهداشت در گذشته توانسته حقوق اعضای هیئت علمی خود را افزایش دهد.

افزایش مهاجرت در بین اعضای هیئت علمی با کاهش دستمزدها

نیلی احمد آبادی تصریح کرد: دانشگاه تهران همچنان با حقوق بسیار پایین استادان جوان مواجه است که این افراد در حال حاضر شرایط سختی را می‌گذرانند و عامل اقتصادی و حقوق پایین دانشگاه‌ها باعث شده تا مهاجرت از ایران در بین اعضای هیئت علمی افزایش پیدا کند.

او با بیان اینکه برای کارمندان دانشگاه تهران افزایش حقوق در نظر گرفته شده، تاکید کرد: در این خصوص وزارت علوم تاریخ نهایی را اعلام می‌کند؛ بنابراین ۲۵ درصد افزایش حقوق اعضای هئیت علمی و کارکنان و حدود ۳۰ درصد افزایش حقوق کارمندان را داشته ایم که این موضوع عملا ۱۹ تا ۲۱ درصد بوده و در حال حاضر افزایش پیدا کرده است.

رئیس دانشگاه تهران مطرح کرد: بودجه دانشگاه تهران در سال ۹۹ حدود ۸ تا ۹ درصد افزایش پیدا کرده، اما با این حال یک بدهی یا کسری زیادی را داریم که در سال آینده با فرض همین ۴۶ درصد بودجه شاید تنها بتوانیم کسری‌ها را جبران کنیم و هزینه‌های دیگر بدون هیچ تغییر باقی بمانند.

او ادامه داد: یکی از مشکلاتی که در زمان حضور دانشجویان با آن مواجه خواهیم شد بحث هزینه‌های غذا و نگهداری خوابگاه هاست؛ چرا که در حال حاضر هر پرس غذا برای دانشگاه حدود ۲۳ تا ۲۵ هزارتومان است در حالی که مصوبه صندوق رفاه دانشجویان دریافت حداکثر مبلغ ۲ هزار تومانی را از دانشجویان دارد.

نیلی احمد آبادی با بیان اینکه در سال ۹۸ و ۹۹ از محل هدفمندی یارانه‌ها برای غذای دانشجویان به دانشگاه تهران کمک رسانی شد، تاکید کرد: بودجه دانشگاه تهران در این دو سال برای هزینه‌ها پاسخگو نبوده و ما فکر آینده هستیم چرا که قیمت غذا در سال گذشته نسبت به امسال بسیار پایین‌تر بوده و با وجود اینکه علاقه زیادی به حضوری شدن کلاس‌ها داریم، اما نگرانی دانشگاه تهران در تامین هزینه غذای دانشجویان است که با تفاوت شدید قیمت و افزایش آن مواجه شده ایم و امیدواریم که وزارت علوم و سازمان بودجه برای این معضل چاره بیندیشد.

همچنین ببینید

فرصت‌ مطالعاتی هیات علمی جامعه و صنعت

شرکت هزار عضو هیات علمی در فرصت‌های مطالعاتی جامعه و صنعت

مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم از شرکت حدود هزار نفر از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *